sjukrådgivning för katter
för människor finns det ju 1177 i uppsala att ringa till om man vill ha rådgivning men om man vill ha de för djur? tex katter, vart kan man ringa ??
för människor finns det ju 1177 i uppsala att ringa till om man vill ha rådgivning men om man vill ha de för djur? tex katter, vart kan man ringa ??
Agria tex. Eller så ringer man ett av de månmga djursjukhusen som finns för att få råd. Själv ringer jag alltid till Agria när det är jourtid.
Vet ni om att det även finns jourhavande veterinär (och präst och barnmorska mfl) om man ringer 112??
Jag trodde att man bara ringer 112 när man vill ha ambulans, brandkår eller polis, men tydligen inte.. det stod med i telefonkatalogen..
Japp, det vet jag, men då utgår jag från att det skall vara rejält akkut som med det mesta när man ringer SOS. Alltså ringer jag alltid till Agria jourtid o min veterinärklinik övrig tid.
I en storstad behövs det sällan ringas efter veterinär på det viset helller eftersom vi har djursjukhus i parti o minut.
Ja det känns onödigt att blockera "viktiga samtal".. Jag hade nog ringt en 'vanlig veterinär' och frågat om jag undrade något..
Eller kollat här på nätet...
Vad har hänt med din stackars katt....?
Kan man inte ringa till Ultuna djursjukhus.
Jag tror de har ett journummer 018-672680, öppet dygnet runt
http://www.slu.se/?ID=781
0900-1005161
Kostar 25 kronor per samtal