• Honung

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6

Hej!

Här är jag! Inget på gång tyvärr, den mens/molvärk jag hade tidigare har försvunnit. Gissar att jag får gå över någon vecka, och det har jag ju hela tiden försökt intala mig själv att jag kommer att göra. Gulligt att ni tänker på mig!

Snozie - beklagar det dåliga bemötandet. Tycker det är konstigt att läkaren inte kan förstå att man kan behöva sjukskrivning i din sits. Det handlar ju bara till viss del om den fysiska smärta att gå igenom ett missfall, den psykiska är ju enligt min erfarenhet värre. Många kramar till dig.

/Honung

• Honung

Hej BI - Jo, det känns som vanligt Trött som bara den efter att ha varit vaken sen 5 i morse. Har legat och lyssnat på talbok och försökt somna om. Inte bakat något bröd idag dock Inga förkänningar om att bebisen vill komma ut heller. Den behöver ju faktiskt inte komma idag, är nog inte så kul att vara född 1:a april... Iaf inte enligt min kompis som är det - hon får alltid höra "Jaså, vilket skämt! Ha, ha!" Varje gång hon berättar...

Ang VUL så är det ju bra om du gör ett om det är så att du haft två X, som du säger är det ju bra att veta att graviditeten sitter i livmodern. Men det finns ju inget tvång att göra ett VUL - man MÅSTE inte göra det. Samtidigt är det oootroligt skönt att veta att det finns hjärtljud och att den har växt som den ska. Förstår din kluvna känsla, men efter att ha gjort flera VUL där det har gått åt h-vete är ett lyckat VUL en fantastisk upplevelse. Och den här gången tror jag verkligen att det kommer att gå bra för dig.
    Kram Honung

• Honung

Bebis igen - jag hade ganska mycket mensvärk denna grav (i början) och det var ju tydligen normalt. Du har ju inte blödit, eller hur?? Med tanke på dina tidigare X kanske det skulle vara bra att kolla upp så att graviditeten är i livmodern och inte i äggledaren? Kan du inte ringa någon klinik och höra om du får komma på en akuttid?? Håller tummarna att allt är normalt!
    Kram Honung

• Honung

SNozie - Vad skönt att höra att det kanske finns något att göra.

BI - Håller tummarna superhårt för dig just nu!

• Honung

Finesssan - Choklad!! Mums, tackar så mkt! Du borde kanske ringa bm och höra vad de säger. De kanske vill kolla upp levervärden och så. Hoppas det lägger sig snart.

• Honung

Bebis igen - Usch vad jobbigt. Skickar massa varma kramar och hoppas att du blir hjälpt av någon medicin. Om inte Postafen har fungerat tidigare kan du ju insistera på att få Lergigan direkt.

• Honung

Babblar på - Har du fått något skydd för magen under tiden du äter Trombyl. Jag tänkte om du är så känslig borde du ju ha något för magen.

Hej och välkomna alla nya!!

• Honung

Finesssan och Cia - Nej, ingen bebis ännu. Börjar bli ganska less (och lite ledsen) för det känns inte heller som att det är något på gång. Har varit in två svängar på förlossningen, men inte mer än för att hämta sömntabletter. Sömnproblemen fortsätter och jag blev så pass trött till sist att jag blev orolig hur jag skulle klarat en förlossning. Man kan ju få värkrubbning etc om man är för trött. Det vore ju onödigt om det skulle sluta med snitt pga att jag är slut och trött i kroppen. I övrigt är jag nog i lite för bra form. Kan fortfarande promenera en timme om dagen utan att magen säger ifrån. Har fryst mitt träningskort, men inte för att jag inte orkar längre utan för att jag inser att det är onormalt att orka träna när man är överburen... Om jag inte hade gjort så många VUL/UL skulle jag nästan tro att de har räknat fel på när bebisen ska komma. Överlag kan man väl säga att jag börjar bli lite otålig och fundersam på om den någonsin vill komma.

• Honung

BI - Stort grattis till ett pickande hjärta. Hoppas verkligen att tabletterna kan hjälpa ditt illamående så det inte blir lika jobbigt som de tidigare graviditeterna... Många kramar!
    Hella73 -Grattis till ÄL!!!!

• Honung

Finesssan och Sparken - hinner inte skriva så mkt men vill bara berätta att ingen bebis har tittat ut ännu. Tack för att ni tänker på mig. Otroligt drygt att bara vänta och vänta. Alla som varit beräknade runt omkring mitt Bf har fått - före som efter... Nej, jag är inte bitter...
    Kram Honung (som skriver mer om specMVC besök, sömnlöshet förhöjt Hb etc så fort hon har tid)

• Honung

Hej!
    Vår lille bebis valde att äntligen komma ut den 13/4 kl 10.16. Han vägde 3265 g och var 50 cm lång. Allt gick väl och vi mår bra alla tre. Nu är vi hemma sedan någon dag från BB och har definitivt svårt att hitta rutiner men det är hur mysigt som helst. Man kan sitta och titta på honom i timmar utan att tröttna. Jag skriver mer om min förlossning etc när jag hinner och orkar. Tack för alla era tankar!! Ska läsa ikapp så fort jag hinner.
    Kram Honung

• Honung

*tassar in lite fort*
    Hallå!
    Det var evigheter sen jag var in i tråden och nu har jag skummat ikapp. Har inte hunnit läsa ordentligt och kommenterar därför inte så mkt. Vill bara passa på att gratulera de nya plussarna och önska lycka till till de som inväntar BIM. Välkomna alla nya som jag ännu inte hunnit lära känna.

Här är det full rulle. Vår lille pojke är nu 1 månad och helt underbar!! Han har tyvärr problem med magen så dagarna kan vara varierande roliga nu när man är själv aom ska ta hand om bärandet och vyssjandet. Som tur är tröstas han oftast av bröstet eller av en tur i vagnen. Det är faktiskt dagarna som är värst, nätterna är rätt lugna. Vi kör med magdroppar, Minifom, kolikmassage mm men jag vet inte om något av det har någon verkan. Just nu försöker jag se om det är något i kosten som ger honom besvär, men det tror jag inte. Det är helt enkelt lite olika från dag till dag. De stunder som han inte har ont i magen är han helt ljuvlig! Hoppas jag kan få lite mer tid här framöver att läsa och skriva i tråden.

Kram till alla, gamla som nya/ Honung

• Honung

Sparken -Stort, stort grattis!!!!!! 4,5 liter, usch vad otäckt. Hoppas att du återhämtar dig fort. Stora kramar från Honung!

• Honung

Hej allihopa!
    Det var ett tag sen jag var inne på FL. Får inte så långa stunder över nu. Vilhelm har hunnit bli 9 veckor och det har varit en helt underbar tid samtidigt som det har varit ganska jobbigt. Det har varit förhöjt Bilirubin, sårinfektion i mitt klipp vid förlossningen, kolik, Vilhelm har varit förkyld med heshet och snuva (fick svårt att amma), amningsproblem, klen viktuppgång (se amningsproblem...), blåsljud på hjärtat (som visade sig vara helt ofarligt). Bitvis har det varit ganska mycket oro, sen har det samtidigt varit den mest spännande perioden i mitt liv och han är helt underbar. Jag håller tummarna för er alla här inne att ni snart får snusa på era egna bebisar. Vill önska alla en glad midsommar, gamla som nya.´
    Kram Honung

• Honung

Stort Grattis, Finesssan!!!!
    Har Secrets och Sparken fått sina barn??? Har inte hunnit vara inne så ofta och ni hinner alltid skriva så mkt... Kan någon uppdatera mig om hur det har gått och vad det blev?
    Kram Honung

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 6