• Lilly80

Rakpermanent

Är det någon som har Rakpermanentat sitt hår? , blev du nöjd?, hur blev håret efteråt? , ex slitet,torrt m.m. Eller blev du supernöjd. Har funderat länge på detta.
    jag vill höra allt! ris och rosor!

• Svar på tråden Rakpermanent
  • Vickan I

Jag prövade att rakpermanenta mig för mååånga år sen. Hände inte ett dyft med håret!

Frisören fattade ingenting. Han hade aldrig varit med om liknande, så jag slapp betala iaf. Så jag kämpar vidare med plattången, det funkar iaf, men sliter så dant på håret.

google it goddammit!!!!
  • Lilly80

Vickan I skrev 2008-03-30 18:48:02 följande:

Jag prövade att rakpermanenta mig för mååånga år sen. Hände inte ett dyft med håret!Frisören fattade ingenting. Han hade aldrig varit med om liknande, så jag slapp betala iaf. Så jag kämpar vidare med plattången, det funkar iaf, men sliter så dant på håret.
    Oj då vad konstigt att det misslyckades!
  • Nigota

en rakpermanent kan torka ut håret lite, därför ska man ha bra produkter efter behandlingen och sköta det så bra man kan. det finns en annan behandling som e mycket skonsammare, heter texturizer, den tar ner på volymen och frizzigheten samtidigt som du behåller kvar lite av lockarna. när man gör en rakpermanent så brukar man platta håret efteråt för att få glans i håret å den riktiga plattheten, du får samma resultat om du gör en texturizer och plattar efteråt. en rakpermanent ska man göra var 3dje månad pga av kontrasten mellan utväxten och det som e behandlat, men en texturizer kan man vänta längre med, 4-5 mån beroende hur snabbt håret växer och vad man har för hårsort. driver en salong på söder tillsammans med en kollega, så om du har mer frågor så skicka mail

• xxJessikaxx

Gjorde det i förrgår, hade en permanent på utväxt. Det blev rakt och inte risigt alls, men jag har i grunden ett ganska rakt hår och vet inte om det kan ha betydelse. Det kanske är skillnad om man har lockigt "av naturen".

• xxJessikaxx

Eller jag gjorde det förra veckan, gud va jag svamlar

Svar på tråden Rakpermanent