Inlägg från: MammasälskadeMinna |Visa alla inlägg
  • MammasälskadeMinna

Svårt att springa i drömmar?

jag var på en föreläsning om drömmar en gång å då sa hon att det berodde på att man försöker röra på sig på riktigt men det går inte så bra eftersom musklerna i kroppen är så avslappnade när man sover. :)

• MammasälskadeMinna
    Ellekan skrev 2008-03-30 23:17:54 följande:
    Har alltid trott att det är för att man när man är i den ytliga drömsömnen faktiskt inte kan röra sig, bara ögonmusklerna kan. Tror att det har blivit så för att det är skydd mot att göra en massa knas i sömnen. Tänkte först skriva att det ÄR så men är just nu inte så skäpt att jag kan svära hundra procent på det.
    ja precis så sa hon ! att man annars skulle gå jättemycket i sömnen å göra knäppa saker.
  • MammasälskadeMinna
    NovJenny skrev 2008-03-30 23:21:23 följande:
    Jag har aldrig varit med om detta, MEN jag drömmer nästan jämt att jag inte ser något. Försöker dra upp ögonen med händerna men ser inget. De bara dras ihop igen och jag kan knappt gå. Allt går så segt och ibland ser jag lite ljus om jag försöker riktigt noga.Mysko.
    åå det händer mig jätteofta!! läskigt faktiskt, men det är nog det att man försöker öppna ögonen på riktigt men att det då inte går....
  • MammasälskadeMinna
    NovJenny skrev 2008-03-30 23:21:23 följande:
    Jag har aldrig varit med om detta, MEN jag drömmer nästan jämt att jag inte ser något. Försöker dra upp ögonen med händerna men ser inget. De bara dras ihop igen och jag kan knappt gå. Allt går så segt och ibland ser jag lite ljus om jag försöker riktigt noga.Mysko.
    åå det händer mig jätteofta!! läskigt faktiskt, men det är nog det att man försöker öppna ögonen på riktigt men att det då inte går....
Svar på tråden Svårt att springa i drömmar?