• TyraPaloma

Barnmat på flyg till USA?

Hejsan!

Vi ska eventuellt resa till USA i augusti. Vi har en son som är född 19 januari i år.

Det jag undrar över är barnmat. Får man ta med mjölkersättning/barnmat på flyget? Och får man ta med barnmat i bagaget. Vet ju att de har hårda regler när det gäller att föra in livsmedel i USA.

Hur gör de när man reser med ett spädbarn??

• Svar på tråden Barnmat på flyg till USA?
  • TyraPaloma

Är det mer OK med vällingpulver än tetror med färdig välling?

• teena

Hej
    JAg flög till i maj förra året då var min dotter 7 månader. Jag hade med mig välling i tetra, det var ok bara du visade upp den i security. HAde bokat barnmat men vågade inte chansa, hade därför med mig egna burkar i handbagaget oxå. Men det hade jag inte behövt, jisses vad många burkar
    barnmat jag fick på planet, säkert fyra stycken inkl dessert..

Vällingen värmde jag inte utan hon var tränad att äta rumstempererad välling...
    Annat ovärderligt är , napphållare! Du vill inte ligga på alla fyra o leta efter nappar i 8 timmar!'JAg hade tom Leahs bästa leksak i nyckelband ...
    Att flyga med bebis ( jag flög tom själv) var inte alls så svårt, alla var jättesnälla och jag fick tom eget säte till Leah. JAg hade den lilla (första) bilstolen med mig ( hade kollat innan det får man) på planet så hon satt i den som en prinsessa.
    JAg flög med Continental till NY o sen vidare till NC

Du får gärna inboxa mig om du undrar över något praktiskt, tex hade jag ingen vagn med mig utan köpte där = fynd!

• Tigerwoman

Jag har flugit många gånger till USA från det att vår son var 2 månader. Har aldrig haft några problem, vare sig med tetror, burkar eller pulver. Mitt i värsta terror-hysterin fick man öppna burkarna och smaka på maten, men sedan behövde man inte det något mer.

Svar på tråden Barnmat på flyg till USA?