• skrubban

Pergotime, ägglossningstest och graviditet????

Jag har BIM imorgon och äter pergo. Jag vet eftersom jag går på kontroller att och när jag hade ägglossning. Prövade att testa imorse med ett gravtest...visade negativt. Tänkte för kul att testa med ÄL test och det visade full stegring, strecket var nästan starkare än kontrollstrecket. Fattar ingenting? Har jag ägglossning igen? anske bara nått kans med hormonerna eftersom jag äter perotime. Ni som äter pergo har ni mens exakt 14 dagar efter ni ägglossat? Ingen mens i sikte bara en massa symptom...

• Svar på tråden Pergotime, ägglossningstest och graviditet????
  • skrubban

Ja jag har ju hört det...men ska inte grav test ocksp ge utslag då? Tänker att det är kroppen som är ur balans av pergon... men jag har kollat tidigare och då har jag inte haf nån stegring... först nu runt BIM.

• Mammiztill2
    skrubban skrev 2008-03-31 11:32:27 följande:
    Ja jag har ju hört det...men ska inte grav test ocksp ge utslag då? Tänker att det är kroppen som är ur balans av pergon... men jag har kollat tidigare och då har jag inte haf nån stegring... först nu runt BIM.
    vilken dag är du på nu?! man kan inte alltid räkna ut bim förens man vet då man fått sin ÄL.
  • Dollars matte

Tog du blodprov också så att du vet att ägget släppte? Det man ser på vul är oftast bara att en äggblåsa är tillräckligt stor för att eventuellt innehålla ett moget ägg som kan släppa inom kort. Men att den verkligen innehåller ett ägg och att det verkligen släpper ser man bara på blodprov (progesteron).

Vet du att du har 14 dagars lutealfas, dvs tiden från äl till mens? Om du vet det borde du kunna förvänta dig mensen vid den tiden även med pergo, men om du inte är säker på det bör du vänta till dag 16-17 efter äl innan du testar. Alla har ju inte exakt 14 dagar, en del har kortare och andra lite länge, men man ska alltid ha samma längd efter varje äl.

• skrubban

jo jag vet att jag hade ägglossning...det är ju därför det är så konstigt

• Solen8202

Är det så att man kan ägglossning innan dag 14 med pergotime?

Svar på tråden Pergotime, ägglossningstest och graviditet????