Vågar jag ringa Biomamman??
Har ett litet (ganska stort för oss)problem med hämtning och lämning av bonusbarnet. Bonusen bor i Gbg med sin mor, hans pappa och jag bor sedan ett år i Hbg (tidigare i halmstad). ( Vi har varit tvugna att flytta pga av jobb, utbildning och familj)Det är ca 25 mil att hämta och lämna lillkillen.
Detta har Pappa skött hela tiden, vilket innebär 10 timmars tågresande (1800:-bijetter) varje helg min bonus är hos oss. Pga av de höga kostnaderna kan vi bara hämta var tredje helg.(Vi betalar fullt underhåll också)
Vi har bett att han skall få sitta på bussen eller tåget själv (nio år gammal) men hon vägrar.
Nu ville hon byta en helg för de ska resa bort, det betydde att antingen fick vi vänta fem veckor med att träffa honom eller hämta dubbelt.
När vi sade att vi inte kunde hämta dubbelt (ekonomiskt, utan ville hämta denna helgen som bestämt så berättade hon
detta för lillkillen som då sade till pappa att han ville "spara våra pengar" och hoppa över denna helgen och komma den helgen mamma ville istället!!
Nu håller jag på att ordna och trixa med kundmöte för att få en körning till gbg så att jag kan hämta lillkillen gratis, men vad fan, ska det vara så här?
Jag vågar knappt be henne att möta upp halvvägs, jag vågar inte be om nåt. Min sambo kan inte tala med henne, de är som hund och katt!
Hon är så himla kall och ilsk, riktig isprinsessa, så jag blir helt mörkrädd!!
Hur gör ni med hämtningar? Är det någon som delar kostnaderna?
Vågar jag ringa? Vad hade ni gjort?