• Verkligen

Trött på mitt yttre..Har ni nåt tips?

Känns som att jag behöver rustas upp inför våren..:-P

Men jag kan inte se objektivt på mig själv, så det vore schysst med lite åsikter från andra...

och nej, det här är ingen tråd om hurvida jag är ful/snygg fet/smal, det skiter jag i, men jag vill göra nåt med utseendet..Kanske färga håret, sminka mig annorlunda osv osv...

Kom med tips...

fler bilder finns i mitt galleri...

That´s me

jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Svar på tråden Trött på mitt yttre..Har ni nåt tips?
  • Lucky Little Me

testat att lägga in nån kul färgslinga, t.ex rött?

• Verkligen
    Lucky Little Me skrev 2008-03-31 14:59:22 följande:
    testat att lägga in nån kul färgslinga, t.ex rött?
    Jag har slingor, syns dock inte på bilderna, men dom är på sidorna och är kopparfärgade..Så det är gjort... men jag är liiiite sugen på att bli blond..
  • Lucky Little Me

tror du skulle passa mega bra i en mer beige färgad blond nyans med inslag av mörkare bruna slingor också. kanske locka det lite också (låter som mitt drömhår som jag aldrig kommer kunna få )

• Verkligen
    Lucky Little Me skrev 2008-03-31 15:15:52 följande:
    tror du skulle passa mega bra i en mer beige färgad blond nyans med inslag av mörkare bruna slingor också. kanske locka det lite också (låter som mitt drömhår som jag aldrig kommer kunna få )
    Okej... Typ som en kall blond???
    Jag är född blond men minns inte ens hur mitt hår ser ut egentligen..:-P
    Det är bara såååånt jobb med att blondera, slinga och hit och dot, det tar man inte på bara ett frisörbesök när man är så här mörk..
  • Lucky Little Me

ja d e ju det som e problemet. man får ju göra massa avfärgningar först för å få till en bra kall bas.
    Om inte annat så kan du lägga i en silverblond färg hemma å låta den verka ett tag så du får ner dom mörka tonerna lite. jag använde Moods silverblond förut å den var mega bra, kunde dock inte få helt blondt hår då jag var jätte mörk innan å höll på å bleka sönder det efter ett tag men testa lite ljusare toner så du lyfter fram ditt ansikte (nu låter det som om jag tvingar dej, hahah, men ger bara tips)

• Verkligen
    Lucky Little Me skrev 2008-03-31 15:25:38 följande:
    ja d e ju det som e problemet. man får ju göra massa avfärgningar först för å få till en bra kall bas.Om inte annat så kan du lägga i en silverblond färg hemma å låta den verka ett tag så du får ner dom mörka tonerna lite. jag använde Moods silverblond förut å den var mega bra, kunde dock inte få helt blondt hår då jag var jätte mörk innan å höll på å bleka sönder det efter ett tag men testa lite ljusare toner så du lyfter fram ditt ansikte (nu låter det som om jag tvingar dej, hahah, men ger bara tips)
    Nej nej.. hemma tänker jag aldrig göra nåt med håret. Det kan bara sluta i katastrof.. Jag har svart hår, så det får bli frisör... Frågan är bara om jag skulle passa i blont.. Jag aksnke skulle se trashig ut med mina piercingar å tatueringar..
  • Lucky Little Me

nu ska du få veta en hemlis, iof blir d ingen hemlis nu då alla kan läsa den men iaf, enligt mej å min sambo finns det inget snyggare än en tjej som e piercad å gaddad å har långt blondt hår. men däremot får man vara lite försiktig med vilka kläder man har till. kort kort å nätisar kanske inte är att rekomendewra

• TTOO

Enfärgat mörkt hår med lugg och utan metallskräp i ansiktet. Jättesöt isånnafall.

• ming

Jag tror också att du skulle passa skitbra i en ljusare färg. Ljus askblond kanske!
    Och att klippa sig gör ju alltid att man känner sig ny, pigg och fräsch! Säg till frisören att han/hon får fria händer med klippningen så brukar det bli bra!

• ming
    ming skrev 2008-03-31 18:22:15 följande:
    Jag tror också att du skulle passa skitbra i en ljusare färg. Ljus askblond kanske!Och att klippa sig gör ju alltid att man känner sig ny, pigg och fräsch! Säg till frisören att han/hon får fria händer med klippningen så brukar det bli bra!
    Alltså då menar jag inte sån ful WT-blond färg där håret är typ gulvitt, utan en naturlig nyans av blont. Typ denna kanske: www.janehellen.se/img/products/w120/120w_4.jpg
  • bizzy

jag skulle oxo absolut satsa pa blont, din harfarg ser inte sa naturlig ut nu... men inte guldfargat. lugg skulle du nog passa bra i. men klipp inte ar mitt tips, i sverige klipper alla sig hela tiden. lat det vaxa ut istallet, sa fint med langt har.

• Verkligen

Här hade det kommit tips... =) Haha, min hårfärg är inte naturlig... Men nu fnderar jag starkt på att bli blond, en lite kall blond nyans... Ska rådfråga min frisör...Ingen idé att jag klipper lugg, gjorde det i höstas och den är på utväxt nu..Igen..
    Men jag är rädd för att min hu i ansiktet ska se rödmossig ut när jag är blond... Har så kass hudfärg..Tur jag blir brun lätt if....=)

Svar på tråden Trött på mitt yttre..Har ni nåt tips?