• Wictooria

Ska snart till IKEA - Vad är bra köp?

Hej hej
    Snart ska jag åka till IKEA med mamma och pojkvännen. Då kommer det blir en väldans massa baby saker.
    Men iallfal.
    Vad får jag inte missa?
    Vad är era bästa köp?

• Svar på tråden Ska snart till IKEA - Vad är bra köp?
  • phridan

sno istället några plasthaklappar vid restaurangen... skitbra "gå bort haklappar" bara att slänga då barnet käkat klart=)

• 080609

Sara gerdup - jag har letat om de har små handdukar, som man kan ha till kräk och till allt möjligt, men jag hittar bara samma storlek som på vanliga hand-handdukar... vet du vad de heter??

Wictooria - jag tycker deras påslakan set är toppen, söta men inte lika dyra som på många andra ställen...

• MissGoodie

Det är ju lite tidigt än, kanske, men deras barnmatstol är världsbäst (är tom bäst-i-test)och så billig att du kan köpa en till hemmet, till svärmor och mormor ;)

• snugglebunny

Vita frottéhanddukarna för 3 kr/st, det går åt, alltid bra att ha till hands vid amning mm.
    Och de små tvättlapparna, som redan nämnts.

Frottéhakklapparna tycker jag är jättebra om man som jag har en "kräkbebis". De funkar ju inte sen när de börjar äta dock.

Om ni ska ha en badbalja är deras billig och funkar bra.

~~Mammas skatt - 071125~~
  • snugglebunny
    080609 skrev 2008-03-31 17:24:45 följande:
    Sara gerdup - jag har letat om de har små handdukar, som man kan ha till kräk och till allt möjligt, men jag hittar bara samma storlek som på vanliga hand-handdukar... vet du vad de heter?? Wictooria - jag tycker deras påslakan set är toppen, söta men inte lika dyra som på många andra ställen...
    Svarar istället... De små tvättlapparna heter Krama. Men det finns även vita frottéhanddukar (vid badrumsdelen) som kan vara bra att ha till allt möjligt också.

Håller med om att deras påslakanset är bra och prisvärda!
    ~~Mammas skatt - 071125~~
  • stompanr1

De små tvättlapparna, ta två paket jag lovar att de kommer att gå åt !

• lövet

Det finns fina leksaker, mobiler och speldosor. Tycker även att IKEAs babygym är fint och prisvärt www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80102537
    Spjälskydden är bra och det fins fina billiga lakan t.ex. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50118380 som är ett urbilligt set som oxå innehåller 2 jättesköna filtar. Uppblåsbar skötbädd för 59 kr är ju helt ok och det finns klädsel att köpa till så att den blir lite mysigare.
    Sen är ju barnstolen Antilop superbra.
    Finns helt klart mycket bra på IKEA...
    Nattlampa kan oxå vara bra att köpa - på lampavdelningen finns små ledlampor som man sätter i vanlig stickkontakt och som tänds automatiskt på natten - superbra.
    Säkerhetsgrejer finns det oxå bra på IKEA - när bebisen blir lite större och börjar fingra på allt. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00096658 är kanon att ha fastsatt på vagnen när barnet börjat komma in i "slå sig åldern"

• Barn nr2

Vi har deras skötbord SNIGLAR det är prisvärt och jättebra. Vinner inget designpris men fungerar alldeles utmärkt. På den nedre hyllan har vi vita plastbackar med blöjor, tvättlappar mm.

• Wictooria

Uuhm va bra tips jag får! Fortsätt me det.:D Helt klart kommit ner lite till på listan!

• Kajak

Köpa gärna den där .... skydd madrass.. vet inte vad det heter på IKEA.
    Om jag minns rätt så kostar det 15kr per st.
    Jag tycker den är bra, kanske bättre än plastfrotte som man kan köpa ute på tygaffären.
    IKEAs skydd är mjuka så man känner inte den när man ligger, det gör me plastfrotte. Den känns mer hårda.

Jag köpte 2 st, jag ska köpa flera nästa gång jag är på IKEA, men NÄR????

• SkönaGG
    Stina blir glad av gröt
    Här funkar haklapparna även när hon äter gröt. Har blivit använda i 6 månader nu så dom tycker jag var ett bra köp.
    Kajak skrev 2008-04-01 11:07:13 följande:
    Köpa gärna den där .... skydd madrass.. vet inte vad det heter på IKEA.Om jag minns rätt så kostar det 15kr per st.
    Krama madrassskydd kostar 49:- Dom kan jag också rekomendera.
    Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • maria lintott

Tänkte tipsa om frotté tvättlapparna, men jag tror det har gått fram redan att dom är bra!! He he...

Köp nån billig liten mjuk fleece filt också, bra till allt. Ha i bilen, vagnen, på golvet, i soffan mm

Svar på tråden Ska snart till IKEA - Vad är bra köp?