• jessie79

Ang mollipect, dålig effekt?!

Sonen på 2.5 år har sån host/rethosta och pratade med bvc idag som tyckte att vi skulle ge honom Mollipect (hade utskrivt åt honom sen tidigare). Han tar det utan problem, men nu till min fundering... ska man ta några doser innan det ger bra effekt??? Tycker inte han blivit nå bättre på de 2 doser han fått.

Finns det nåt annat som kan hjälpa, tar tacksamt emot tips, men han är svår o lirka med o vill oftast inte prova åt nytt.

• Svar på tråden Ang mollipect, dålig effekt?!
  • elrovi

Fast Mollipect är inte mot rethosta, det är mot slemhosta

• jessie79

Jo men han har lite slem oxå.

• Max mamma

Jo det ger väl kanske inte effekt påengång,prova att ge flera dagar.

• BymBym

mollipect är enligt mig värdelöst. Det hjälper inte och så sover ( i alla fall mina) barnen oroligt. Bättre att ge nezeril så får man bort slemmet och ljummet vatten. Honungsvatten är också bra men inte till mindre barn dock.

• stfu

av min egna erfarenhet så brukar effekten oftast märkas dagen efter jag påbörjat deras behandling.
    så vänta lite till o se!

• jessie79

Tack tack. Han vägrar dock o prova honungsvatten övh. Bestämd kille.
    Ska vänta o se om han är bättre i morgon då. Jag själv använder inte mollipect då jag tycker den inte har effekt på mig.

Håller tummarna på att det är bättre i morgon, tycker så synd om honom o han blir helt slut.

• BymBym
    jessie79 skrev 2008-03-31 18:59:37 följande:
    Tack tack. Han vägrar dock o prova honungsvatten övh. Bestämd kille. Ska vänta o se om han är bättre i morgon då. Jag själv använder inte mollipect då jag tycker den inte har effekt på mig. Håller tummarna på att det är bättre i morgon, tycker så synd om honom o han blir helt slut.
    De är ju det... bestämda....

Krya på er
  • mirresmamma

Mollipect är slemlösande och ges för att slemmet ska lösas så att man lättare kan hosta upp det, det är alltså inte en hostdämpande medicin. Eftersom den inte är hostdämpande så är det bäst att inte ge den vid sänggåendet (om inte doktorn sagt något annat ) utan att ge den under dagen så att slemmet löses. Generellt så brukar läkare vara ganska restriktiva mot att ge hostdämpande till barn eftersom hostan är bra...då får man bort "skräpet" som irriterar.

Men kul, det är det inte! Krya på er!!

Svar på tråden Ang mollipect, dålig effekt?!