*Är det nån som har ätit Provera
Är det nån som har ätit Provera här? Biverkningar? Jag har ätit provera i en månad lite drygt och jag har senaste veckan haft huvudvärk. Läste på fass att man kunde få det. Nån som kkänner igen sig?
Är det nån som har ätit Provera här? Biverkningar? Jag har ätit provera i en månad lite drygt och jag har senaste veckan haft huvudvärk. Läste på fass att man kunde få det. Nån som kkänner igen sig?
Jag äter det för att jag inte ska få någon mens under 6 månader. Har endometrios och har opererat bort mina äggledare. Så nu ska jag äta detta för att torka ut endon så vi kan starta med IVF sen.
Min mamma åt provera när hon kom i klimakteriet för att få mens.. Konstigt, att man kan äta det både för att få och slippa..
Tack, jag hoppas inte jag får mens. Då måste jag öka dosen så jag slipper. det är rätt skönt att slippa nu...
Nä, jag får ingen mens eller äl. Ska som sagt "torka ut" nu.. Man får väl ta lite huvudvärk mot att slippa mensen.. Får man fråga om ni går på utredning eller är det "bara" för att få orning på saker och ting?
Fy Singha01, det låter inte bra alls! Otroligt att man klarar det så länge som du gjorde. Önskar jag klarar det jag också! Jag har sluppit migränen än så länge. Funderar på att "hoppa över" kuren och försöka med IVF så fort det går. Tyvärr läste jag i tidningen idag att mitt landsting har slut på pengar för IVF för i år. 33 par väntar... Skit också..
Hästtjej!
Jag har också mens! Ringde läkaren igår om detta, fick en blödning i fredags men vi trodde att det var efter vul i torsdags men idag onsdag blöder jag fortfarande.. Så nu väntar jag på att läkaren ska ringa mig i morrn.. Jag har också endometrios och är relativt nyopererad där dom tog bort mina äggledare. Fick en dos på 2 tabletter á 10mg /dag. Detta ökades till tre tabletter för jag fick en blödning ett par veckor efter jag hade börjat. Sen förra veckan i torsdags säger läkaren att jag ska minska dosen.. I fredags började jag som sagt blöda igen och nu vill jag veta vad fasen jag ska göra. Har fortfarande huvudvärk men jag känner mig skonad om jag jämför med dig..