• Lolinondoda

HUR ska vi berätta för de blivande mor- och farföräldrarna???

Vi har bestämt oss för att berätta för våra föräldrar att det ska få ett barnbarn på påskafton

Är det någon som har tips på hur man på roligaste vis kan framföra det?

Vi funderar på att ta bilden från ultraljudet (från v 11 så det syns knappt att det är en bebis) och göra ett fint påskkort till dom var.

MAAAASSOR av förslag önskas. Det behöver inte vara påskbetonat

Tack så länge!

• Svar på tråden HUR ska vi berätta för de blivande mor- och farföräldrarna???
  • IngIng

Hejsan!
    När vi skulle berätta för våra föräldrar så bjöd vi hem dem. Vi bjöd på god mat och hade trevligt. När vi ätit klart så fick de varsin pappersbit. Det var kopior från graviditetstestet som gjordes på MVC. Det tog ett tag men de kom på vad som väntade dem!!
    Och de blev överlyckliga!!!
    Vi ville berätta för dem samtidigt så detta var perfekt att göra tyckte vi.
    Kram och lycka till

• Lolinondoda

Tack IngIng

Någon annan som har ett roligt förslag eller som vill dela med sig av sin "så berättade vi"-historia?

• Lea

Hahahaha... Jag trodde att ni skulle bli föräldrar på påskafton och att de inte visste det än Var tvungen att kika in i ditt krypin och se om det kunde stämma...

Vi har bara berättat rakt uppochner att -Ni ska bli mormor/morfar/farmor/farfar! Och sen nu denna gång sa vi att vi nog måste köpa en ny vagn till i november... Det tog ett tag till de förstod vad vi skulle med en syskonvagn till

Lycka till!

• Peach

Hej alla!
    Efter att ha läst era inlägg i ett par veckor bestämde jag mig för att vara med på ett hörn.. testade + 17/3 o är nu i v 6+4.
    Vi kunde inte vara tysta längre än en vecka o bestämde oss för att berätta för alla, trots att det var tidigt..om det skulle gå illa så vill vi i alla fall att vår familj o våra vänner ska veta, så vi tyckte att det kändes rätt!
    Vi gav våra föräldrar T-shirts med tryck MORMOR, MORFAR osv. Det var lite kul..

• LoBe

När min kusin skulle få sitt andra barn gav hon en almanacka i julklapp åt vår farmor och kryssat i dagen då bf var uträknat o skrivit att Lillan skulle få ett syskon. Det var lite häftigt. Ni skulle kunna göra en variant på det.

En tanke jag själv har den dagen det blir dags för mig att berätta, är att antingen skicka eller ge våra föräldrar vars ett vykort. Det finns sådana där det står " Till en Farmor/mormor/morfar/farfar" o så en dikt om farmor osv tja du förstår. Det tycker jag hade varit roligt. Bara skcika kortet och så våra namn inget mer...så får de själva lista ut det hela.
    Sambon gillar inte riktigt den idén. Han vill bara hälsa dem med Typ "hej farmor"
    Hur ni än säger det blir de säkert överlyckliga.
    Lycka till

• lillanp

Min föräldrar var på resa över alla hjärtans dag och hade fått en present med sej att öppna den dagen. Där hade vi skrivit en liten dikt som slutade med att de skulle bli mormor och morfar. Lite synd att vi inte fick se deras reaktion men iaf.

Ni kunde ju gjort ngt liknande och slagit in dikten/brevet/kortet i ett påskägg som de fick öppna samtidigt.

Lycka till!

• oOoJOYoOo

Trådstartaren! Tyckte din ide´med ultraljudsbilden var toppen!! ...Så spännande o berätta lycka till!

• Tjockepoffa

Jag köpte två böcker "Världens bästa mormor"resp. "Världens bästa morfar". I de skrev jag - vi syns i juni kramar från Tjockepoffa.

• Lian

Jag e nu i vecka 16+6 och har fortfarande inte berättat än. Gjorde UL igår. Tänkte berätta för mina barn ikväll. De är 10 och 13 år. Har ingen aning om hur vi ska berätta för de. Vill oxå göra något kul i samband med berättandet.
    Mina föräldrar är ju mormor och morfar sen tidigare, så ev tänkte jag (tips från en annan tråd) till mormor skicka stickgarn och beskrivning på nån söt liten kofta + ul-bild. Till morfar blir det nog ett kort med ul-bilden. Till farmor och farfar har jag heller ingen aning om hur man kan berätta. För deras del är det första gången!

• tjej 77

Tjingeling!
    Jag är i v7 och vi berättade för våra föräldrar omedelbart då vi testat oss. Jag hade köpt gulliga babykort från Anne Geddes och skrivit en härlig text tex att "vi ses om 9 månader". Vi kunde dock inte hålla oss så länge som ett helt dygn så vi berättade det på telefon samma kväll och så fick de korten dagen efter (men då var det inte ngn överraskning längre).

Ni skulle kunna köpa påskägg och lägga UL-bilden (om ni har ngn) och en napp i varje ägg. ni kan också fylla äggen med godisnappar. Längst ner i botten på ägget kan ni ju skriva något häftigt.

Kram och lycka till!

Tjej 77

Svar på tråden HUR ska vi berätta för de blivande mor- och farföräldrarna???