• Lolinondoda

HUR ska vi berätta för de blivande mor- och farföräldrarna???

Vi har bestämt oss för att berätta för våra föräldrar att det ska få ett barnbarn på påskafton

Är det någon som har tips på hur man på roligaste vis kan framföra det?

Vi funderar på att ta bilden från ultraljudet (från v 11 så det syns knappt att det är en bebis) och göra ett fint påskkort till dom var.

MAAAASSOR av förslag önskas. Det behöver inte vara påskbetonat

Tack så länge!

• Svar på tråden HUR ska vi berätta för de blivande mor- och farföräldrarna???
  • Nina 78

Varför inte skriva med en tuschpenna på magen "Du/ni skall bli mormor/morfar", så drar du bara upp tröjan å visar....

Mvh Nina

• Josse

Ett tips är att be dom sitta ner i alla fall. Första gången hade tänkt berätta för mamma när vi var och fikade men kunde inte hålla mig så mitt emellan två butiker så slank det ur mig bara och mamma nästa svimma av chock, när hon återhämtat sig skrattade hon och sa "kunde du inte ha bett mig sitta i alla fall", hihihi. Andra gången bad jag henne sitta i alla fall när jag berättade och då grät hon av glädje bara.

Lycka till.

• Linda

Vill bara tippsa om att det finns fina kylskåpsmagneter på DUKA och Cervera med citat och ordspråk. En del av dessa nämner det här med barnbarn och farmor/mormor farfar/morfar, tycker de är rättså roliga!

• nattmalva

Hejsan!
    Några jag känner spelade oväntat upp videon från ul när de var hembjudna på middag hos hennes föräldrar, det var helt klart uppskattat!
    Lycka till!

• jojo

När vi berättade i julas hade vi packat in nappar i guldiga paket som vi delade ut. Så mitt tips är att lägga nappar i ett påskägg.
    Det tog ett tag för våra föräldrar att begripa faktiskt (fast vi tyckte det var ett solklart budskap) men det var mkt uppskattat!

• höst

Vi skickade en ultraljudsbild uppförstorad med posten till makens mormor/farmor/farfar och mina morföräldrar fick se bilderna när vi åkte dit och fikade.

Bilderna blev uppskattade och det var jättekul att se och höra deras reaktioner...

• Bebis i november

Jag hade ju tänkt berätta som flera av er här föreslår, UL-bild, ANne Geddes-kort, skrift på magen - you name it! Men sen blev jag tvungen att avslöja helt oplanerat och fick bara säga rakt ut som det var i stället... men de blev ju lika glada ändå! Lite trumpen är jag att jag inte fick tala om det på nåt spejsat sätt...

• oOoJOYoOo

Otroligt va duktiga ni är på att hitta på kul förslag! Synd att jag hann berätta annars hade jag definitivt snott ett förslag av er!!!

• gospelfanatiker

Jag vet det är jättesvårt. Min mamma kommer att bli överlycklig, men pappa är svårare men han kommer bara att säga att det är vårt val och inget mer sanck om saken. Mne Peters föräldrar är jag mer osäker på, Peter vill inte säga nåt... men det måste han.

Men det som blir allra svårast är att berätta för min farmor, hon har lixom varit som en extramamma för mig.

Men vi ska visa dem den första UL - bilden å då kommer de å förstå! Förhoppningsvis?!

Lycka till med era bebisar!! Kramar

• Lolinondoda

Tusen tack för alla jättebra förslag!

Vi ska nog göra någon påskäggsvariant i alla fall. Sambon gillar den idén

Kram på er alla!

• yaz

Åhh vad fint:)
    Jag börja nästan grina...

• critan

hej. jag skrev in i pappas kalender, som är hans liv,"c bf", på den dagen. sen har han och lillebror faktiskt lyckats klura ut vad det var. lillebror kom en dag och frågade om det stod för "barna-födsel". det var ju nära nog. till mamma sa jag bara -ska jag säga det nu eller sen? vad, sa hon. hemligheten, sa jag, och hon sken upp som en sol och frågade bara, -när? en mamma förstår sina barn så väl!

Svar på tråden HUR ska vi berätta för de blivande mor- och farföräldrarna???