• PernillaB

Har du haft en förlossning som börjat med diarré?

Har 13 dagar till BF. Undrar därför om det kan vara tecken på förlossningen eller om jag bara helt enkelt är magsjuk. Vore ju toppen timing.
    Minns inte att jag blev så här dålig i magen sist.

• Svar på tråden Har du haft en förlossning som börjat med diarré?
  • Mikaelak 83

jag kräktes när vattnet gick.

• HemmaHosSofi

Tror det kan börja så..

Min började med en stark värk som sedan bara fortsatte regelbundet med 4-6 min mellan i 31½tim.

Joline 080219
  • Nel

Min förra förlossning startade med en blödning. När jag var inne på förlossningen för att kolla blödningen så fick jag diarré och i samma veva kom värkarna igång.

Den här gången (har gått över BF med 1 vecka nu) så har jag vart lite dålig i magen till och från, men det har inte kommit igång ändå.

• littlesister83

jag hade diarre isamband med värkar vid min första förlossning

• Lice

Jag var inne nu i helgen på ett falsklarm, vet inte om det var diarré som orsakade det men jag mådde inte så bra och hade mycket ont i magen och lite feber. Fick regelbundna värkar och låg inne på förlossningen i nästan 8h men så avtog värkarna och jag var mest trött. Alvedon och vila så är jag lite bättre nu och har inte kännt av några mer värkar. Men det kan nog vara på båda hållen - att magåkomma kan starta förlossningen eller att i början på förlossningen får man diarre!!

• Lussekatten87

jag var dålig i magen strax innan det startade.

~.::*Gabriel är 2 Månader*::.~
  • Biancaneve

Jodå, min förlossning började som diarré. Hade diarré-attacker med 10 min mellanrum första timmen, timme två fick jag teckningsblödning och samtidigt började värkarna komma med tre minuters mellanrum. Jag hade aldrig hört talas om att diarré kunde vara en introduktion till förlossningen, men barnmorskan sa att det var jättevanligt (kroppen vill inte ha en massa bajs i vägen när barnet ska ut).

• Camri

pratade nyss med en vän som natten innan förlossningen fick kräkningar och diaree hon trodde hon var magsjuk. ett dygn senare hade de sin baby!
    hoppas att det blir så för dig med. magsjuka nu så sent är inte kul
    håller tummarna för dig

• Glendita

Åh nu får jag hopp då, igår natt mådde jag illa och hade riktig rallybajja, o efter de kom lite av slemproppen hade tryck på kvällen lite mensliknande, och idag har jag haft mensvärkliknande känsla nästan hela tiden ...
    men inget som gör ont eller så, jag hoppas den kommer snart.
    BF+4 idag

• Elpida

jag var dålig i magen i ett dygn innan min dotter föddes.

• JessicaB

Jag va riktigt dålig i magen några dagar innan med förra barnet.
    Och lika är det nu med så vi hoppas väl båda att det är kroppen som förbereder sig!!

• Flisa

Min började med diarré vilket jag inte förstod då, men efter en stund 1-2 timmar började vattnet sippra liet, vilket jag inte heller förstod till en början.....lycka till./Flisa

• kromme

japp vattnet gick lite på natten o sen mitt under öppningsskedet här hemma drabbades jag av diarré (kräktes också )

lycka till

Svar på tråden Har du haft en förlossning som börjat med diarré?