• Bebbe2006

Snälla hjälp! Vilka skor till riktigt utsvängda jeans

Provade ett par superutsvängda (belly bottom) jeans på Gina Tricot idag och blev helt kär. Brukar inte handla där, men dehär jeansen var så läckra!

Men vilka skor ska man ha till? Har gärna höga klackar, men vilken typ av klackar?

Är jättetacksam för alla tips från "modegurus" här på FL. Det står helt still.

• Svar på tråden Snälla hjälp! Vilka skor till riktigt utsvängda jeans
  • Dinturiel

Skulle nog säga någon form av pumps ja. Gärna klackar med lite längd så det blir lite sådär 60/70-talsstuk på det.

• Tess the mess

Tycker att lite "klumpiga" pumps med rund tå och ganska hög klack är fint till. Längre fram i vår blir det fint med 70-tals sandaletter med träklack och remmar
    Själv är jag för bekväm till vardags och glider runt med sneakers till mina

• Dinturiel

Tess the mess skrev 2008-03-31 20:19:37 följande:

Tycker att lite "klumpiga" pumps med rund tå och ganska hög klack är fint till. Längre fram i vår blir det fint med 70-tals sandaletter med träklack och remmarSjälv är jag för bekväm till vardags och glider runt med sneakers till mina
    Var precis sådana runda pumps jag täntke på, men inte kunde sätta ord på
  • Bebbe2006

Ja, visst ska det vara ganska kraftiga klackar?

Upptill kan man väl ha en vanlig blus eller tajt top, va?

• Tess the mess

Kraftiga klackar- absolut!
    Ngt som är fint till är skjortor i lite hippiestil, blommor och dyl.

• Dinturiel

Japp, inga stilettisar what so ever.

Skjortor eller enkla t-shirts funkar bra.. Gärna instoppade i byxorna om det är hög midja på dem.

• Bebbe2006

Aawww....jag bara älskar utsvängda byxor.

Har längtat så länga på att de ska komma, men ser fortfarande inte så många som har dem på sig ute. Har mest läst om att de ska vara inne igen.

• Dinturiel
    Bebbe2006 skrev 2008-04-01 14:59:02 följande:
    Aawww....jag bara älskar utsvängda byxor. Har längtat så länga på att de ska komma, men ser fortfarande inte så många som har dem på sig ute. Har mest läst om att de ska vara inne igen.
    Brukar ta ett tag från det att ett plagg är "inne", tills vanliga odödliga ses på gatan med dem.. Speciellt när det är något som varit ratat så länge.. minns inte ens när bootcuten var på modet igen.. men vet att jag gick i högstadiet eller så
  • Bebbe2006
    Dinturiel skrev 2008-04-01 16:26:43 följande:
    Brukar ta ett tag från det att ett plagg är "inne", tills vanliga odödliga ses på gatan med dem.. Speciellt när det är något som varit ratat så länge.. minns inte ens när bootcuten var på modet igen.. men vet att jag gick i högstadiet eller så
    Jag har smugit omkring i lite boot cut hela 2000-talet faktiskt. Bara liiiite.

Men nu tänkte jag alltså vara vågad och ta steget fult ut.
  • Bebbe2006

I början-mitten av 90-talet hade man utsvängda jeansen sist. Då var det ok med belly bottoms.

Svar på tråden Snälla hjälp! Vilka skor till riktigt utsvängda jeans