• Bellahhh

Kawasakis sjukdom/syndrom

Här är min gamla tråd : www.familjeliv.se/Forum-3-22/m31103057.html

De tror min son kan ha den sjukdomen, kawasakis syndrom. Är den långvarig? Har man den hela livet?
    De  har gjort tusen prover bla ultraljud på hans hjärta osv..Hittar ingenting. Hans snabbsänka var på över 200 men inga bakterier eller virus hittades..

Nu är han dock bättre och vi är hemma på permiss men vi ska ta fler prover på onsdag.

Har ni barn med kawasakis?
    Vill veta allt om den sjukdomen.

Min familj är finast
  • Svar på tråden Kawasakis sjukdom/syndrom
  • LyNxQ

Min jobbarkompis son hade det en gång.. tydligen väldigt ovanligt..
    Kan du inte googla lite?

• LyNxQ

Tja, jag vet i stort sett ingenting, förutom att pojken fick gå på kontroller ett tag efteråt. Tydligen vanligast bland pojkar.
    Dessutom har jag för mej att man fick något slags utslag eller rodnad på handflatorna.. och feber.

Hoppas att det går bra för din son!
    (och att du hittar någon här på FL som har erfarenhet!)

• LyNxQ

Va skönt! Men har de kommit fram till vad det var? Eller var det allmänt virus? Hoppas att han mår bättre nu!

• Bellahhh
    LyNxQ skrev 2008-04-05 16:55:03 följande:
    Va skönt! Men har de kommit fram till vad det var? Eller var det allmänt virus? Hoppas att han mår bättre nu!
    adeno-virus tror de
    Min familj är finast
  • happy2

Virus som ger bla lungiflammation, astmatiska symtom, bronthit, övre lufvägsinfektion, krupp, svullna tonsiller,, Symtomen är som vanlig förkylning,, den är lite mer segvarig o viruset överlever lite längre på öppna ytor,,smittas via vatten som badvatten, direktkontak osv,, lite kortfattat

http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/adenovirus/

Bättre länk här

Sebastian kevin Alexander
Svar på tråden Kawasakis sjukdom/syndrom