• Bergtuva

Är det så illa att vi kvinnor ljuger om så allvarliga saker?

Läste i en artikel i Aftonbladet att så många som 94 % av kvinnor ljuger regelbundet för sina män... Kan det verkligen vara så? Vad tror ni?

Exempelvis hade 75% av kvinnorna sagt till sina män att de ätit p-piller, fast det inte gjorde det!!

48% fejkade sin orgasm!! Är vi så rädda att stå för våra handlingar?

Kolla in artikeln:
    www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,400562,00.html

• Svar på tråden Är det så illa att vi kvinnor ljuger om så allvarliga saker?
  • pl77

Jag förstår inte hur en kvinna kan lura sin partner om preventivmedel...!!!

Och jag har sån tur att jag aldrig skulle behöva fejka en orgasm (skulle nog inte göra det ändå...)

Ska nog kika in på länken!

• pl77

Nu känner jag mig hemsk!!!!!!!!!

Jag hAR faktiskt ljugit om att jag gillat julklappar som jag fått....

*skäms som en hund*

men kan med handen på hjärtat säga att det var det enda....

• Molnet

Ehh jag skulle inte lita på aftonbladet som säker källa. Ingen seriös ialla fall..Man får inte glömma att medier ofta spär på stereotypa "sanningar", kan knappast kalla det för seriös forskning. Så tro inte på sånt dravel.

• Mumin

Hi hi, vem har inte ljugit om presenter man fått? Eller om folks nya möbler eller tapeter som man inte gillar? .
    Fast det kanske bara är jag som ägnar mig åt detta lite då och då?

Fast jag ljuger bara i all välmening. Eller för att rädda mitt skinn, det måste jag erkänna .

Håller med Molnet, lite inte på siffrorna. De har kanske frågat 10 kvinnor och 7 av dem råkade ha ljugit om preventivmedel en gång i sitt liv medan en sa kanske = 75. 5 av dem har kanske fejkat en orgasm en gång. .

• Mumin

Hi hi, vem har inte ljugit om presenter man fått? Eller om folks nya möbler eller tapeter som man inte gillar? .
    Fast det kanske bara är jag som ägnar mig åt detta lite då och då?

Fast jag ljuger bara i all välmening. Eller för att rädda mitt skinn, det måste jag erkänna .

Håller med Molnet, lite inte på siffrorna. De har kanske frågat 10 kvinnor och 7 av dem råkade ha ljugit om preventivmedel en gång i sitt liv medan en sa kanske = 75%. 5 av dem har kanske fejkat en orgasm en gång.
    .

• Snurp

måste varit killar de frågade ut i den där artikeln.

var jag elak nu?

• Pompelipossa

Mja... samlivet idag är bra, men nog har det tidigare i mitt 30+ åriga liv med handen på hjärtat hänt att jag fejkat någon gång!

Däremot hade jag starka funderingar på att inte säga att jag skulle ta ut spiralen, utan låtsas heeeelt oförstående om... Detta var för ett år sedan, o då var vi på olika nivå ang barn. Och en bekant "inspirerade" mig med berättelser om hur hon i skymundan rivit upp hål i kondomerna vid hennes tre barns tillkomst, o att pappan idag var väldigt glad för barnen etc etc. Som tur var så kände jag att barn är alldeles för stort för att ljuga om, och jag ljuger "aldrig" annars heller. Och se, det lönade sig att vänta i bara 7 månader. Blev då tvungen att ta ut spiralen pga att den både gått ut och skavde. Föreslog t.o.m. kondomer men det visade sig att sambon kände sig sugen ändå *ler* Båda har dessutom nyligen blivit morbror och moster, o grannen har fått en sååå snäll glad söt o go liten tjej... ;)

• Felix

Jag skulle gissa att det är ganska många som fejkat ngn gång, jag har def. gjort det. Det är inte världens enklaste att klämma ur mig en o*gasm så vissa gånger fejkar man hellre än säger: -Dra dig ur för f*n, det här duger ju inte...

• Toffsan

Såg att artiklen gällde en undersökning i England och som någon sade så vet man ju inte hur de har utfört undersökningen.

Själv önskar jag nästan att jag vore bättre på dessa små vita lögner. Det är ju tyvärr sårande om man är för ärlig ibland och det är ju inte alltid kul.

När det gäller presenter så tycker jag det är lite oartigt att utbrist "fy fan vad ful" när man får en tröja av svärmor. Är ju snällare att säga tack och sedan försöka byta, kanske var tröjan "fel storlek". *s*

• JosefinU

Näh... kan det verkligen vara sant?! I så fall är vi usla!!

Jag har nog dragit en del "vita" lögner, om obetydliga saker, det gäller nog alla. Men att ljuga om preventivmedel eller orgasm....? Skulle aldrig falla mig in. Jag försöker bete mig så som jag vill att andra ska bete sig mot mig.

• Bebis i november

Jag ljuger aldrig för min man, det gör också att jag litar på att han inte heller ljuger för mig. Så har man ingen onödig last att släpa på i sitt förhållande.

• Chania

Jag är totalt öppen inför min man. Jag kommer heller aldrig att ljuga för honom, det finns ingen anledning till det. Jag har inget att dölja.

Däremot tycker jag det hör till god ton att tacka för presenter man får och visa glädje inför andras omtanke även om man inte är så förtjust i just gåvan. Det är ju tanken som räknas och som man kan tacka för om man nu inte uppskattar gåvan.

• Mamali

A propå det där att 75% skulle ljuga om att de hade ätit p-piller.

I artikeln står:

'Hela 75 procent av kvinnorna medgav dessutom att de ljugit om så allvarliga saker att det fått betydande konsekvenser. Som att exempelvis låtsas äta p-piller när de i själva verket velat bli gravida.'

EXEMPELVIS var det ja. Tyckte väl att siffran var lite extrem !

• Roisin Dubh

Hmm?? Ja vad betyder egentligen "allvarliga saker att det fått betydande konsekvenser"?
    Det beror ju helt och hållet på vilken definition man har av frågan hur man svarar.

Den stora frågan är också om denna undersökning även gjorts på män och om man kommit fram till något annat resultat där. Jag tror de flesta människor någon gång har ljugit på ett så grovt sätt att de skulle kalla det allvarligt.

• krut larsson

Varför ljuger man om orgasmer? Vem vinner på det? Om det inte funkar så är det väl bara att ge sig för den här gången. Sånt där har jag aldrig fattat.

• Petra Pontus mamma

Man ska alltid fundera lite på vem de frågat i den här undersökningarna. Har man tex bara frågat alla tjejer som varit med i Big Brother blir ju svaren därefter Elelr om man bara frågat tjejer som går i nionde klass...

• Jessica Hannu

Har bara ljugit om orgasmer en enda gång så det där fattar jag inte...

Och att ljuga om p-medel fattare jag inte... Det handlar ju om ett till liv - Det ev. barnets liv.... Så jag fattar inte det där alls....

Rebt allmänt fattar jag inte detta med att ljuga inför sin partner - Sak samma om man varit ett par kort eller länge.. Lögnen hör inte hemma i ett förhållande...

Svar på tråden Är det så illa att vi kvinnor ljuger om så allvarliga saker?