• Bubblan78

Salva till torr & röd haka?

Min dotter på 5 månader saglar väldigt mycket nu och det börjar bli rött på hennes haka. Kan ni rekomendera någon bra salva/kräm till det??

Tack !

• Svar på tråden Salva till torr & röd haka?
  • goldcoast

locobase repair på kvällen.

har hon napp??

• Flickan och kråkan
    goldcoast skrev 2008-04-01 08:39:07 följande:
    locobase repair på kvällen.har hon napp??
    Håller med. Annars fungerar även miniderm som inte är så fet, men den kan svida om det är väldigt torrt.
  • indiemorsan

Vår lillkille var jätteröd och narig tills vi provade locobase repair, den funkade super! Nu är det helt borta.

• Bubblan78

Nej hon har inte napp. Hon saglar väldigt mycket och när man är ute nu när det är lite kallt så blir det fortare rött och torrt.

Tack Ska kanske ta och prova Locobase Repair. Köper man den på apoteket?

• Flickan och kråkan
    Bubblan78 skrev 2008-04-01 08:57:30 följande:
    Tack Ska kanske ta och prova Locobase Repair. Köper man den på apoteket?
    Ja
  • Rebecka75

Annars är försvarets hudsalva också riktigt bra. Fullt ätbar dessutom så det gör inget om det kommer in i munnen . Finns också på apoteket

• mii76

Decubal i röd tub. Rikigt fet och närande. Smörja på natten och låt verka. Funkar för oss.

• Frosk

är hon supertorr så kan minidermen göra ganska ont. locobase repair hade jag kört på!

• Ällvira
    Frosk skrev 2008-04-01 10:32:19 följande:
    är hon supertorr så kan minidermen göra ganska ont. locobase repair hade jag kört på!
    Det där är så olika från barn till barn. Repair kan svida på vissa barn med, så man får prova sig fram.
  • Långben

Jag använder olivolja på dottern. Både som massageolja, badolja och till narig hud - fungerar ypperligt!

Svar på tråden Salva till torr & röd haka?