Kakor och muffins med godis i?
Är det nån som har lite roliga recept med kakor eller muffins med godis i? Dumlekakor har jag testat, och jag känner till smartieskako och dumlemuffins, men finns det fler?
Är det nån som har lite roliga recept med kakor eller muffins med godis i? Dumlekakor har jag testat, och jag känner till smartieskako och dumlemuffins, men finns det fler?
Blåbärsmuffins
Gjorda med Lindahls Turkisk eller Grekisk Yoghurt
ca. 12 st. amerikanska (stora)
1½ dl Lindahls yoghurt
1 dl flytande margarin
5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl socker
ca 2 dl blåbär (frysta eller färska)
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en skål.
Vispa ägg och socker poröst i en annan bunke.
Rör ner Lindahls yoghurt och flytande margarin i äggröran.
Rör ned mjölblandningen.
Blanda ner blåbären sist.
Häll i formar och grädda på 200 grader i ca. 20-25 min.
REDIGERAT:
Öka mängden turk yoggi m ca 3/4dl, ta bort blåbären och i med grovt hackad choklad (mörk) Avsluta med att toppa varje muffins med 1 ruta vit choklad. Nam Nam.
jag bakar mycket muffins och man kan ju gälla i vilket godis helst i dom. bara att hacka lite om det behövs. vill man inte det i själva muffinsen kan man ju görar nån god glasyr av godis eller bara tippa med godis... sara
Dumlemuffins med Cream Cheese Frosting
För ca15 st.
Ingredienser
5 dl vetemjöl special
2 1/2dl strösocker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
2 1/2 dl mjölk
1 ägg, lätt vispat
150 g smält smör
1 påse Dumlekolor
Frosting:
60 g rumsvarmt smör
ca 150 g philadelphiaost
1/3 pkt florsocker (100g?)
2 tsk vaniljsocker
Gör så här
Blanda alla torra ingredienser i en skål. Hacka varje dumlekola i 4 bitar. Blanda smält smör, mjölk, kolorna och ägget i det torra. Fördela smeten i en muffinsplåt. Gräddas i ca 20 min, 200°C.
När muffinsarna har svalnat: spritsa/bred på frostingen.
du kan göra dumle muffins som vanliga muffins (samma smet) och bara havla en dumle och stoppa ner med det gör jag blir kanon sambon och barnen på jobbet (förskola) älskar dom!
ser att du redan kände till dem förlåt läste fort.