• Syth

Bebis hickar ofta efter att jag ätit...

Jag har märkt att bebisen oftast får hicka ett litet tag efter att jag ätit. Är det så att barnet känner någon smak av maten i fostervattnet och då börjar svälja mer och får hicka? Har läst på flera ställen att bebisarna känner skillnad på sött och beskt, och att det gärna sväljer mer när man ätit något sött. Men är det så att det jag äter på något sätt går över till fostervattnet??

• Svar på tråden Bebis hickar ofta efter att jag ätit...
  • Lincas

Jag har en väldigt hickig bebis i magen & BM sa att de sväljer mer fostervatten om man äter sött - jag märker direkt om jag tex dricker lite cola - så det måste ju innebära att de känner smaken på fostervattnet & att det måste ta smak av det vi äter. Så tolkade jag det i allafall...

• kimmenlinus

min med! hört att är det sött sväljer dom mera fostervatten och får hicka som följd, sen sväljer ju dom ändå eftersom dom tränar sina lungor, åxå där hicka som följd.

• ambica

vad intressant -jag har också reagerat över att min bebis hickar efter läsk -antingen om det är kylan eller sockret. Men socker inmundigar jag ju mkt ändå. Fast läsk blir kanske mer sockrer på kort tid?

Svar på tråden Bebis hickar ofta efter att jag ätit...