• inoka

En sommarfråga!!! :)

Jag har en lite löjlig fråga men lite nyfiken på hur ni andra gör...
    Jag är ju adopterad från sri-lanka och gift med en "svensk" och mina barn har fått mkt av det mörka från mej.
    På sommrarna när alla andra smörjer hysteriskt och har kläder på sina små som bränner sig lätt så blir mina små bara mörkare. Jag smörjer dem med solskyddsfaktor 15 en gång på morgonen men det är mest för att de skydda dem från uvljuset inte för att de skulle bränna sig. De gör nämligen inte det. Fråga mamma häromdagen och hon smörjde aldrig mej.
    Jag "tappar" en del av mitt mörka på vintern och på sommaren är det som om jag tar upp den tappade färgen igen och det verkar gälla barnen med. Inte ens när vi är utomlands så bränner de sig.
    Har ni andra med Halvasiatiska barn det så? Eller smörjer ni mkt?

Hoppas ngn förstod detta veliga inlägg.. :)

Inoka!

• Svar på tråden En sommarfråga!!! :)
  • inoka

Simamem: Dåligt samvete ska du ju inte ha :) Men jag trodde faktiskt först att mina kunde bränna sig eftersom halva generna endå är från mannen som blir som en kräfta varje sommar :) Men icke att det hänt ngt. Men jag tänker lite på uvstrålarna som solskyddsfaktorn skyddar mot oxå. De ska ju endå leva många år och jag vill ju inte vara den som ökar chanserna till hudcancer. Så i år ska jag vara lite mer försiktig...

• inoka

Thalis: *S* tricolor kanske jag borde använda på min kusin med..hon får massa olika färger på sommaren :)

Jag har hört med hudläkaren de går hos och han sa visserligen att det räckte att smörja dem en gång per dag på sommaren. Men jag vet inte..Solkläder är väl ngt de aldrig kommer ta på sig förutom att de alltid har keps på sig. de är ju vattendjur och är i vattnet från vi kommer tills vi går hem och där reflekteras ju det mer. Får skärpa mej i sommar.
    Men som du skrev vietnammmamma..din bror som verkar vara lika brun som jag smörjde sig aldrig..kanske har barnen fått mkt att mina gener. MEN man ska ju inte vara nog försiktig. Så till barnens stora hysteri blir det smörjning ngr extra gånger..tur det finns solspray..*S*

Tack för alla inlägg..kul att se hur olika alla är.

Svar på tråden En sommarfråga!!! :)