• FruStolpe

Ber du din man/sambo bli hemma från sitt jobb om du är sjuk?

Är nyfiken på hur andra gör..

Om du blir febrig och förkyld, ber du då din man stanna hemma och vara med barnen/barnet den dagen?

• Svar på tråden Ber du din man/sambo bli hemma från sitt jobb om du är sjuk?
  • Solano

Om jag var dålig så jag kände att jag inte orkade ta hand om dottern! Nu går hon på dagis så jobbar han dag så är det inga problem. Jobbar han kväll och jag är sjuk så får han stanna hemma om ingen mormor eller farmor kan komma på kvällen och hjälpa lite!

• monstermamman

Nej inte en chans. Är ju kvinna Skrattande Tar en treo & går upp.

• Luddvar

Bara om jag själv är magsjuk eller skulle ligga i jättehög feber, riktigt hög menar jag då, för då kan jag verkligen inte ta hand om barnen men annars funkar det bra.

• olpansfamilj

Om jag vore jätte dålig, då självklart men inte för en vanlig förkylning..

• Ludwig å Malwia

Nej, om det skulle vara så att barnen går på dagis så får dom gå,
    Annars så brukar min mamma komma och passa dom

• FruStolpe

Ok.. Ungefär som hos oss då.

Anledningen till frågan är att en nära vän som fick sitt första barn för ett halv år sen ungefär bad sin man stanna hemma. (hon hade inte ens feber)
    Eller bad och bad, hon sa till honom att han fick lov att bli hamma. hehe..
    Nu hade han fått en varning från sitt jobb, p.g.a detta.

• Marlie87

Min sambo var hemma 3dagar förra veckan när jag låg sjuk, hade 39,5 i feber och halsont (fick inte fram ett ljud, tappade rösten totalt) så då ansåg både han och jag att det nog var bäst att han var hemma.

Men en "vanlig" förkylning, aldrig! :)

• snillis

Nu har min man ett sånt jobb att han kan jobba hemifrån för det mesta så hade jag känt att jag hade problem med att ta hand om barnen hade han nog fått stanna hemma och jobba. Men om jag bara var lite småkrasslig såsom förkylning med lite feber så hade jag inte önskat det av honom.
    Men om det är så att jag inte kan ta hand om barnen på ett bra sätt är det självklart så att han stannar hemma.

• Inana83

inte om jag bara blev lite snorig i näsan, men skulle jag åka på flunsan eller något sånt så får han allt stanna hemma så jag får ligga kvar i sängen.

Om det hade vart tvärtom, om han normalt va hemma med sonen och han blev sjuk, hade han med största säkerhet bett mig bara hemma vid minsta tecken på förkylning (för han blir ju så mycket sämre än mig när han blir sjuk )

• Små Hjärtan

Sällan. Hänt en gång hittills mkt pga vår dotter som är infektionskänslig och jag vill inte smitta henne.

Stolt mamma till Julius 02 Neo 05 och hjärtebarnet Trinity 07
Svar på tråden Ber du din man/sambo bli hemma från sitt jobb om du är sjuk?