• Anonym (rudolf m.r)

Vad är det jag har runt näsan??

Är så röd runt näsvingarna, och torr oxå...kliar ibland...ser inte så snyggt ut precis, min syrra har oxå så och hon hörde nånstan att det var närherpes, stämmer det och hur får man iallafall vad det nu är bort det??

• Svar på tråden Vad är det jag har runt näsan??
  • Kalia

Jag hade så. Det var nån hudsjukdom som jag fick en salva för. Rosacea tror jag läkaren sa. Fast det såg inte ut så som jag sett rosacea förr. Mitt blev värre av kyla o vinter o försvann med hjälp av salvan o sommaren.

Gå till läkaren så får du nog nåt för det.

• Anonym (rudolf m.r)
    Svar på #2
    Lite så ser jag ut....ska googla...
  • Anonym (rudolf m.r)
    Svar på #1
    Kalia skrev 2008-04-02 00:34:40 följande:
    Jag hade så. Det var nån hudsjukdom som jag fick en salva för. Rosacea tror jag läkaren sa. Fast det såg inte ut så som jag sett rosacea förr. Mitt blev värre av kyla o vinter o försvann med hjälp av salvan o sommaren.Gå till läkaren så får du nog nåt för det.
    Det ser inte riktigt såå illa ut som bilderna, men nån bild liknade lite mej...när jag läste lite så lät det inte som det jag har...Tack iallafall!!
  • Anonym (rudolf m.r)
    Svar på #2
    googlade lite på din länk...hittade en bild som var precis som jag...atopiskt eksem nånting. ja, det har vi mycket av i min familj.. ska kika mer imorrn...Tack!!
  • cloudberry79

Knappast herpes Har du kliande i/bakom öronen eller hårfästet också så kan det vara seborriskt eksem, vilket är ganska vanligt men otroligt jobbigt.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Helheim

Mjälleksem låter det som. jag har likadant ibland...man botar det med en salva som jag inte kan komma på nu vad den heter, jag ska kolla :):)

• Anonym

Dactakort är en kortisonsalva du kan använda i ansiktet mot eksem.
    Kan vara seborre (mjälleksem) som du har. Har själv det och går på hudmottagning.

• olpansfamilj

låter som typiskt mjälleksem....många jag känner blir bättre av sol!! Så sola på! =)

• Anonym (rudolf m.r)

ok, om det nu är mjälleksen jag har runt näsan, är det en receptfri salva man köper då? Låter bökigt om man ska söka för det lilla...Vet nån vad den heter?
    Sola, ja, det är jag lite dålig på, det blir i bästa fall på sommaren, om det är väder och man hinner...

• Jan H

Du har inte funderat på att söka en läkare... Då slipper du kanske prova många behandligar på egen hand... Vem här tror du är kompetent nog att gissa vad som är ditt problem... Ingen har sett, men många tror. Kanske en del saker som föreslagits har är direkt skadliga för dig...

• Anonym (rudolf m.r)

Ta det lugnt!! Jag tar inte åt mej på allvar av förslagen om vad det kan vara, jag lider inte så hemskt av det jag har så läkare söker jag inte, tänkte bara att om nån kan veta vad det kan vara så kan man ju läsa mer om det,för att se och jämföra som jag gjort med bilder och så sen om nån förslår nån receptfri ofarlig salva dör man ju inte av att pröva en sån...

• Jan H

Nej du behöver verkligen inte dö av en receptfri salva, men den kan förvärra dina besvär vesäntligt, om den är fel

Anonym (rudolf m.r) skrev 2008-04-04 01:12:25 följande:

Ta det lugnt!! Jag tar inte åt mej på allvar av förslagen om vad det kan vara, jag lider inte så hemskt av det jag har så läkare söker jag inte, tänkte bara att om nån kan veta vad det kan vara så kan man ju läsa mer om det,för att se och jämföra som jag gjort med bilder och så sen om nån förslår nån receptfri ofarlig salva dör man ju inte av att pröva en sån...
  • Anonym (rudolf m.r)

Ja, kanske det...

Svar på tråden Vad är det jag har runt näsan??