• KristenTjej84

Uppföljaren till Eragon

Någon som vet när de gör uppföljaren till"Eragon"? den skulle bli en trilogi har jag hört och den slutade ju utan att egentligen vara helt" slut" precis som första sagan om ringen filmen.

• Svar på tråden Uppföljaren till Eragon
  • Jenny28

Undrar med så jag puffar lite. Äääälskar Eragon!

• LeWi

Hittar inget om nästa film men om ni inte har gjort det än kan ni ju sätta tänderna i böckerna istället!
    De är betydligt bättre än filmerna
    Fast där väntar vi ju fortfarande på del 3. (enligt uppgift ska den dyka upp till hösten/vintern nån gång)
    En positiv sak är att den utlovade trilogin har utökats till fyra böcker

I reject your reality and substitute my own.
  • Jenny28

Jag läste boken efter jag sett filmen och den var betydligt bättre. Undrar var de gjort av ca 300 sidor i boken som inte var med i filmen

• LeWi
    Jenny28 skrev 2008-04-02 07:45:19 följande:
    Jag läste boken efter jag sett filmen och den var betydligt bättre. Undrar var de gjort av ca 300 sidor i boken som inte var med i filmen
    Precis
    När man läser andra boken känns det ju som att filmens story kommer bli rätt fattig...
    Kanske är det därför de väntar med filmen? För att se om de kan ta material från bok 3 och fylla ut film 2 med?
    Lite dumt egentligen att filma utan att ha läst hela serien - Som när de ville strunta i Kreacher i senaste Harry Potter filmen, som tur var konsulterade de JK Rowling och hennes kommentar var "Visst, det kan ni väl om ni vill men ni kommer nog få problem när ni filmar bok 7 sen då"  
  • Jenny28

Ja håller med. Böckerna är alltid bättre än filmerna. Men det är kul om de gör filmerna på ett bra sätt. Nu förtiden görs ju fantasy-filmer riktigt bra.

• LeWi
    Jenny28 skrev 2008-04-02 07:57:38 följande:
    Ja håller med. Böckerna är alltid bättre än filmerna. Men det är kul om de gör filmerna på ett bra sätt. Nu förtiden görs ju fantasy-filmer riktigt bra.
    Amen! Tack alla höga makter för datoranimeringen!
  • Jenny28

Jag e ganska ny med att illa fantasy.
    Har du nån anna serie du kan rekommendera??

• LeWi
    Jenny28 skrev 2008-04-02 08:09:18 följande:
    Jag e ganska ny med att illa fantasy.Har du nån anna serie du kan rekommendera??
    Ja, Trudi Canavan har skrivit ett par, Magicians Guild och Age of Five.
    De är bra men jag vet inte om de finns översatta än.
    Å andra sidan föredrar jag att läsa fantasy på engelska
  • Tildena

David Eddings har skrivit en jättebra serie om Belgarion.
    Väl värda att läsa

• dragonskin

Sagan om Ringen då??

Så ingen vet något om det kommer någon uppföljare till Eragon på film??? ("Den Äldste")

♥ ♥ Minna & Therese 25/1 -08 ♥ ♥
Svar på tråden Uppföljaren till Eragon