Tips på nyttig vardagsmat!
Jag har fastnat i "korvstroganoffträsket" Nu vill jag ha tips på nyttig vardagsmat, gärna billig och snabblagad! Tack på förhand!
Jag har fastnat i "korvstroganoffträsket" Nu vill jag ha tips på nyttig vardagsmat, gärna billig och snabblagad! Tack på förhand!
Puff!
Wok är nyttigt, snabblagat och billigt! Man kan typ använda vad som helst. Å för att nytta till det extra så kan man ju använda fullkornsprodukter.
Snälla, fler tips!
kycklingklubbor! Tar lite tid i ugnen, men det sköter sej själv.. Å billigt som bara den är det. Ska jag göra i morgon... Med nudlar till.
Linser (röda kokar snabbt), rotfrukter, kikärtor och bönor på burk kan man antingen använda att dryga ut kötträtter med eller i t.ex. grytor.
Gratänger sköter sig självt och känns lite lyxigt.
Kycklingfilé serverad med mycket grönsaker och pasta/ris/potatis/gryn är gott. Ju mer "tillbehör" desto mindre kött går det åt.
Fisk kokad i vatten, citron, smör, örtkryddor, salt och peppar serverad med pressad potatis går alltid hem.
Jag har börjat göra spenat-potatismos: Blanda potatismos med smör, salt, peppar, muskot, varm mjölk samt vitlökskryddad spenat. Snabbt, näringsrikt och ungarna käkar!
Potatis kokad i småbitar går snabbt; spenaten micrar jag som den är.
Hoppas att du fick liiite idéer iaf