• fiffiluran

Ni som har Brio Happy sittdelen, HJÄLP!

Jag har en Brio Happy och tänkte byta ut liggdelen mot sittdelen nu, min son är 6 månader och vill helst sitta hela tiden. MEN sittdelen verkar inte vara riktigt säker, selen är inte förankrad whatsoever. Hur sitter era selen fast baktill om ni förstår hur jag menar?? Svårt att förklara kanske, men gör gärna ett försök.

• Svar på tråden Ni som har Brio Happy sittdelen, HJÄLP!
  • Fido06

Puffar. Jag är också på gång att byta och har funderat på samma sak. Är det vi som är dumma kanske?

• fiffiluran

hehe, ja, det är säkert nån jättelätt lösning.. men jag är irriterad att inte selen är "ihopkopplad" från början. Tycker knappast det är något som konsumenten ska behöva göra.

• Solsken i blick

Funderade också på det ett tag innan jag fick till det. Det finns en "plastgrej" som man sätter fast i änden av selen då man dragit igenom den till baksidan. Nån som förstår?

• fiffiluran

solsken i blick- tack! jag fattar!

• Fido06

Vår sele var färdig"monterad" när vi köpte vagnen och som du säger finns det ju en "plastgrej" i änden, men om man drar i den tycker jag att den åker igenom ändå. Men jag kanske drog lite hårt. Och nu har vi sittdynan också så då håller ju den emot lite.

• Solsken i blick

Den ska inte kunna åka igenom. Har du dragit igenom den genom det själva sittdelen verkligen eller bara genom tyget?

• Fido06

Kom på att den bara var igenom tyget. Har kollat nu och nu förstår jag att jag måste ta bort plastgrjen och sen trä igenom plattan i själva sittdelen. Helt plötsligt blev det självklart Tack!

• Solsken i blick

Gjorde samma misstag själv. Stod och funderade länge och tyckte att det var en riktig dålig vagn. Men sen kom jag på det

• fiffiluran

haha, vi får skylla på amningshjärnor..

Svar på tråden Ni som har Brio Happy sittdelen, HJÄLP!