• Latino

Småbarn i Egypten, vilken mat?

Ni som har varit i Egypten med små barn (under 2 år), vad har ni gett dem att äta? Samma mat som ni eller har ni tagit med allt hemifrån? Vill ju inte att han ska bli dålig... Tips tack

• Svar på tråden Småbarn i Egypten, vilken mat?
  • miaelin

Tog med oss allt till vår kille men han var bara 7 månader när vi var där.Det är inte maten man blir dålig av det är pengarna,så ta med er handsprit.Trevlig resa:)

• Kathrine

Var där när vår minsta var 13 månader. Hon åt bara av hotellets mat. Vi bodde på ett 5stjärnigt all-inclusive hotell och maten var mkt vällagad. Skulle jag åkt till ett hotell med lite sämre standard alternativt äta ute skulle jag definitivt tagit med mig mat eftersom man då inte har koll på köket. När vi har rest med små barn och behövt ta med barnmat har vi packat ned den i barnvagnen , på det viset fås den med utan att ta upp vikt från övrigt bagage.

• ELLY78

Vår son var 15 månader. Hade med oss burkar hemifrån men han åt hotellets mat också (all inclusive) Vi hade 4 barn mellan 15 mån och 3 år och alla åt maten där. Det var jätte bra, sjukt god mat faktist
    De åt allt och det gick jättebra, ingen blev sjuk

Däremot var det ganska skönt att ha burkmat på kvällen då man åt middagen ganska sent. Vår son fick en burk innan vi gick ut och sen somnade han i vagnen innan vi åt. Helt slut av all sol och bad Det var jätteskönt!!

• Latino

Tack för era svar! Nu bär det snart av, åker på fredag! jag har faktiskt köpt det mesta i matväg till sonen, vågar inte chansa... Samtidigt så vet jag ju att det oftast inte är maten som är problemet utan skitiga pengar.

Vi kommer också att bo på all inclusive, och förmodligen blir det svårt att hålla honom från maten. Burkmat är inte favoriten längre precis... Vilka hotell har ni bott på, ni som har svarat innan? Vi ska bo på Le Pacha som har 3+ i gradering. har inte hört att maten ska vara dålig där. Hoppas att hela familjen ska få vara friska hela resan!

• michaela1982

kom hem i från egypten igår och mitt bästa tips är att köpa alrco gel i från apoteket och sprita händerna varje gång man äter vi klarade oss hela familjen OBS OBS OBS glöm inte myggstift mygger det hade vi iallafall i sharm el shiek och de var inte att leka med ha en trevlig resa (jag längtar tillbaka)

• Gladskit

Min pojke var nästan två år när vi åkte. Vi hade med oss 7-8 matburkar hemifrån utifall att han skulle bli magsjuk. Då tänkte vi att det nog var smidigare att ha med mat som han kände igen och som vi visste var fräsch. Nu klarade vi oss från att bli dåliga så vi behövde aldrig ge honom burkmat men det kändes tryggt att ha med sig.

Vår son åt samma mat som oss i princip. Vi hade också all inclusive och det fanns alltid mat som han gillade. Olika pastarätter, köttfärssås, biffar, klyftpotatis etc. så det var inga problem.

Rekommenderar också att ha med våtservetter och småflaskor med alcogel och sprita händerna OFTA!!

Trevlig resa!!

Svar på tråden Småbarn i Egypten, vilken mat?