*Ja hur gör man, kan man överlåta en lägenhet.
Ja hur gör man, kan man överlåta en lägenhet. Som i mitt fall så e det min far som vill ge mig hans lgh. Å vad e det för kriterier man ska uppfylla isf?
Tacksam för svar!!
Ja hur gör man, kan man överlåta en lägenhet. Som i mitt fall så e det min far som vill ge mig hans lgh. Å vad e det för kriterier man ska uppfylla isf?
Tacksam för svar!!
japp..
Jag har bott i lgh i 2 år å e skriven där.. just nu bor jag inte där!
Kjsan! Varje gång jag skriver omdessa lgh så e det nästan bara du som svara Kul tycker jag.. Hur kommer det sig att du kan så mycket?
Men tjejen som har hand om detta på företaget säger att det inte går!
Jag blir gaalen.. Försöker dom blåsa oss isf eller?
Du e värd mycket, Kajsan! Tack du kanske tom kan vara min räddning.. Vi har ett väldigt struligt byte Ska skriva ut länkarna å lusläsa dessa
Pappa vill skriva över den på mig för att sen ska kunna byta den mot en större.. Vårt byte har låst sig. Vi stupade vid slutet, platt fall.. Så det här kan kanske vara en lösning.. Men jag vet den e långsökt
Kajsan, fasiken vad det byts bilder här
Det e PRECIS det vi har gjort.. Men det tycker stockholmshem e så skumt.. Jag e så trött på det här nu. Vi har hållt på i snart 6 månader.. Sista månaden så har papprena varit inne å nu har det urartat i cirkus fasoner Jag hoppar från en bro snart
Men man vill ju inte ge sig nu ju.. Jag har gett mig faan på att det ska gå igenom..
Så då tänkte jag att detta kunde va en utväg..
Jag var precis på väg å sätta in en jultomte men jag hoppade det vill inte bli mer deprimerad än vad jag redan e
Stockholmshem har PROBLEM ang NADA! Principsaker..
När vi skrev bytesansökan så stod det 3 st lgh på papperna. Min pappas, min killes å dom vi ska byta med.
Jag själv råkade hamna på detta papper med på samma rader som min kille. Det e det som e problemet.
Hade inte jag varit med så hade det inte varit några problem.. Stockholmshem har fått för sig att min pappa INTE ska stå med på kontraktet. Men det e ju det han ska.
Vi skickade in alla hans papper, anställningsbevis etc.
Hur i hela fridens namn, kan dom få det till att han inte ska vara med?
SH har ju olika svar till alla som e inblandade i bytet..
Ena gången så e det avslag å andra gången e det inte det..
Nej vad tråkigt simme! Varför vart ni nekade? Har ni kontaktat HF?
Jag vet inte. Men jag ska nog ringa dom å se vad dom har å säga.. Det skadar ju inte att försöka.. Lycka till iaf..
Berätta gärna hur det går om det går..