• 8Viola2

2008 del2

Wilma00 skrev 2008-05-08 19:01:21 följande:
    munsår suck. så det är väl mens på g.
    Usch vad jobbigt gumman
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-05-08 19:32:02 följande:
    Det e lite irri är bara förnamnet.. suck... sabla munsår kom efter Robin. morrar lite till. Vi hade iaf sex nu innan syndafloden.. käkar lite choklad. Blockchoklad. Fryser lite nu eftersom jag varit ute när det är varmt ute.. Chokladen är iaf god. tröstäter lite. kram vännerna mina.
    Ja det är helt rätt att du unnar dig lite choklad.
    Själv är jag en vecka innan ÄL och det känns som lite semester från all fokusering på bebbe.
    Skulle jag angagera mig lika mkt som då jag gick hemma skulle jag ha ständig skallebang.
    Har en hel del på jobbet ändå att tänka på även om jag trivs med det
    Lite komplext kanske
    Hur går det för dig med arbetet? Får du ihop några stolar?
    Träffar du dina kollegor utanför jobbet något?

Kram på dej
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-05-08 19:50:50 följande:
    Trivs bra på jobbet och dom säger jag är duktig. Inte än men kanske snart. Har träffat en kollega som är med i samma kyrka som mig. Överöser honom med min historia. haha.. Fast jag har inte träffat honom förräns nu eftersom jag inte bor i samma stad som kyrkan är i. Jag håller med dig jobbet är lite bättre man slipper tänka så mycket på bebbe. Även om det inte har med det å göra.. svammel.Fick lite vita flytningar och hade lite sex då men det räckte nog inte. Så kanske snart träffar jag honom och hans familj i Aneby, jag och magnus. Det vore trevligt. Hans fru och jag har iaf coca cola gemensamt som vi kan skåla i. Men han är bara där tillfälligt då vi har ont om folk. Man får iaf armmuskler på jobbet. Det behöver jag. hihi. Min kontaktperson tycker jag ska se detta som en utbildning och så får jag goda referenser.Hur går det för dig på ditt jobb? Har du det kul? kraaaaaaaaam
    Jag trivs jättebra på mitt jobb och älskar att hålla alla dessa olika bollar i luften som jag faktiskt anser mig göra.
    Närheten till alla spännande djur samt trevliga kollegor är inte fy skam. Var idag ute en timme i parken för att kolla på djuren och lite på det nybyggda osv. Gratis motion! Men det kändes i benen eftersom jag var och tränade igår.

Kul att du har ngn att prata med om "tillverkningen" och som du har lite gemensamt med även om det bara är cola ...hehe
    Klart att du ska använda dina kunskaper när du söker vidare om du nu inte kan få stanna kvar rent utav
    Jag har själv arbetat som montör på mitt första jobb!
  • 8Viola2

Hej tjejer!

Nu har min sambo börjat att diskutera i de banorna att vi ska söka hjälp.
    Blev helt chockad över att han ändrat sig så snabbt.
    Vi ska försöka få en tid till semestern om han inte hinner ändra sig igen.
    Har ni tjejer koll på vad saker och ting kostar och i vilken ordning man gör saker och ting?
    Även om priset skiljer mellan kommuner kan man ha ett cirkapris.
    Vore gulligt av er om jag kunde få lite tips och råd på vägen dit och under tiden.

Kram på er.

• 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-05-16 19:29:54 följande:

82Viola:Gud vad skönt för dig....hoppas han inte hinner ändra sig. Priser Det verkar skilja ganska mycket mellan olika delar av Sverige... men ett tips är att gå in på Fertilitetscentrum, Carl von Linné och Sophia hemmets hemsidor så får du en bild av vad det kostar privat i Stockholm och Uppsala. Min utredning gick till typ så här:1. valigt vul och lämna blodprover2. sambon fick lämna sperma3. spolning av äggledarna4. utverdering... om man hittar en förklaring påbörja en behandling som passar ens problem. Men jag antar att det är olika beroende på vad man söker för. I mitt fall hade jag inte mens så då fortsatte det efter dessa normala punkter med en del special saker och mer blodprover m.m. Vad kul för er, kommer säkert gå jätte bra. Måste gå och köpa godis nu innan butiken stänger, det är ju ändå fredag. Kram
    Tack snälla för ditt svar!
    Jag har spanat lite över nätet och har lite koll på kostnaden nu.
    Visserligen så blir det ju lite olika då man inte är den andre lik. Jag har ju regelbunden mens och ÄL.
    Har även alla dessa symtomer som ska tyda på ÄL osv.
    Har märkt att kroppen följer ett tydligt mönster.
    Kanske är det så enkelt att jag och sambon inte fungerar ihop fast det inte är ngt fel.
    Man har spekulerat i så många olika saker att jag tröttnat på det. Lagt tankarna åt sidan och överlåter det åt proffsen vartefter.
    Läser man på fertilitetsidor så har man allt och det går absolut inte att göra ngt åt
    Inte bra att läsa sådana deppiga saker.

Återkommer när jag pratat med kliniken här i stan.
    Antar att det borde vara lite billigare i min stad eftersom den är ngt mindre. Hoppas kan man alltid göra iaf!
  • 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-05-25 09:54:20 följande:

Hej:I morse visade ägglossningstickan ett svagt streck... vet att den ska vara lika stark som kontroll rutan, men detta är bättre än alla de dagar som den inte visat nått alls. Ska ta ett nytt test i eftermiddag för att se om nått har hunnit hända. Mitt slem har också ändrat sig till idag och fast det är lite så är det lila trådigt. Tänk om jag får min förtsa ägglossning på mors dag... det vore så kul. Är lite lätt illamående idag också... kanske beror det på att jag har mer hormoner än jag haft tidigare i kroppen. Har redan haft sex (blir torr som sjutton av pergon så det är inte jätte mysigt.. dock överkommligt) så nu väntar jag med spänning på vad som kommer att hända. Jeskan: Ska du ta prog prov på måndag för att se om du haft äl? Stort lycka till i så fall. Nork: Har du fått några riktiga foglossningar än?... hoppas du slipper dem.
    Hoppas för din skull att du får ÄL vilken dag som helst om inte redan idag.
    För min del syns det alltid ett streck men när det väl börjar öka i styrka så går det fort fram till ÄL.
    Lycka till vännen!
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-06-07 07:29:07 följande:
    Deppig och inget och saknar Robin ännu mer.. Har drömt att jag går och letar efter honom 2 ggr... Undrar vad det kan betyda... NÄ mensen kommer väl i kväll eller i morgon. kram tjejer.
    Fy vad jobbigt att behöva drömma om det.
    Tror nog att det tyder på att du saknar honom otroligt mycket.

Såg att vi får starta en ny tråd med listan över våra bim då den är stängd nu.
    Jag hoppas att din mens håller sig borta gumman.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-06-07 14:03:27 följande:
    så nu fins det en tråd till www.familjeliv.se/Forum-7-132/m33387260.htmlWilma00: lider med dig,vet hur det känns.visa dagar kan jag ligga o bara gråta o tänka på min Simon.livet är inte rättvist...*kramar om*hoppas att det blir lite + i tråden snart..förlåt att jag aldrig är här, har inte så mycket tid..lilla nova tar ganska mycket tid..och så vill man vara ute i det fina vädrat kramar på er.
    Jag är inte heller speciellt aktiv i någon tråd längre.
    Har ju arbetet som ta upp en del tid och sedan är det en del kalas osv.
  • 8Viola2
    Nikithea skrev 2008-06-08 22:31:51 följande:
    Hej.Nu har det hänt. 29:e försöket. Helt galet. Fattar ingenting.Jag fick ett plus...!Så glad, men så orolig att nåt ska gå fel. Jag tror inte att jag fattat nåt än. Jag är gravid. Hur galet är inte det!?Nu hoppas jag att det smittar av sig till er...Många kramar!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅ...wow Nikithea!!

Grattis i massor!!
  • 8Viola2
    Åttan skrev 2008-06-11 15:46:24 följande:
    Vet ni vad.. jag ska testa mig idag...
    Hur har det gått??
  • 8Viola2
    Åttan skrev 2008-06-11 19:25:49 följande:
    Utslag på ältestet å svagt svagt svagt plus tyckte jag mig kunna se.. men det var knappt så att man kan se det.. har inte visat för sambon för han kommer garanterat säga att det inte är nått.. å skulle det inte vara nått så vill jag ändå få ha det i tanken ett tag att det kanske är nått fast det är så svagt svagt svagt...
    Åhhh...vad spännande!
    Hoppas hoppas för din skull jeskan!
  • 8Viola2
    Åttan skrev 2008-06-11 19:28:48 följande:
    Tack.. ja jag hoppas oxå så in i norden.. men det känns som om mensen ska komma för stunden!
    Jag har själv svårt att skrämma bort min men gör ett försök med din ... BUUU

Nu hoppas vi det fungerar

Ett plus är ju oftast ett plus hur svagt det än är och nu ska ditt pluss bara bli starkare har jag bestämt!!
    Många tycker ju att det känns som att mensen skall komma vilken minut som helst då man är gravid.
    Man kan säkert missta sig både en och vå ggr.
  • 8Viola2

Hoppas på det jeskan!

Om ni tittar på mina ÄL-tester för dagen...tror ni på en stegring vart efter eller ska jag räkna dessa som pos.
    Jag brukar få jättestarka utslag annars vilket ni kan se på en annan bild.
    Om sagt ÄL stämmer inte med temp och sekret :-S

• 8Viola2
    Åttan skrev 2008-06-11 21:18:52 följande:
    82viola--> Jag var in å kikade på dina bilder på testen.. jag tycker inte att det ser ut som om det är positivt.. bilden var iofs lite suddig så det kanske syns tydligare i verkligheten.bilden som du har på testen sen i januari, det andra testet uppifrån så såg mitt äl test ut igår när jag testade.
    Okey...då kanske det är ÄL senare än vad jag tror ändå.
    hmm..

Jaha så då är det nog ett pos resultat vart efter för din del...eller iaf mer pos

Jo linjerna är mer lika i verkligheten på testerna jag tog idag.
    Iaf ett utav testerna uppfattade jag så.
    Hoppas att det är pos av annan anledning!
    Ska nog räkna senare med min bim då kanske men men låter 21/6 vara ett delmål.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-06-15 21:06:03 följande:
    väntar bara här på äl.. suck.. lite ont i vänster äggstock ibland... Väntan är värst.. kram tjejer.. ps trivs jättebra på jobbet ohc har semester v 28-31 . kraaaaam
    Semester ja...den närmar sig.
    Jag har vecka 27-28...bara 2 veckor eftersom jag jobbar säsong.
    Skönt med kort vecka och det ska bli trevligt med midsommar.
    Hoppas bara jag slipper mensen då
    Kanske borde man testa på misommaraftons morgon för att försäkra sig att det är ok med en snaps. Nej jag tror nog att det är minus som alltid annars. Har inga känningar alls.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-06-15 21:20:06 följande:
    snapps bryr jag mig inte om ändå. Får du betald semester? Skönt å jobba på industri för då har alla semester och sen jobbar alla lika, typ den 19 juni då stänger dom som fredag ovs.. mmm alla dessa minus man fått... Vilket åskoväder vi har haft nu idag.. 2 st. Gillar inte åska när man är alldeles själv.. Eller ska ut själv... Mullrar i bakgrunden..kramar om.
    Jo en nubbe till sillen har de bestämt så det blir det nog
    Ja då jag får betald semester.
    Men bara en samtidigt med sambon
    Kram
  • 8Viola2
    Åttan skrev 2008-06-15 21:29:51 följande:
    Det här med snapsen till sillen på midsommarafton tror jag inte att du behöver oroa dig för.. Viola.. dem säger ju att man ska leva som vanligt= ogravid tills motsatsen har bevisat... Det ska ju inte vara någon fara att inta alkohol innan man är medveten om graviditeten eftersom att det är så tidigt... mamman å barnet delar ju inte samma blod till att börja med!
    Nej jag vet!
    Vill inte testa förrän den dagen då mensen är sen så att det blir nog en nubbe utn vetskap kanske.
Svar på tråden 2008 del2