2008 del2
58 dagar sen sista mensen...är såå segt...hatar att vara menslös
58 dagar sen sista mensen...är såå segt...hatar att vara menslös
Nork:
vad kul att du har en så livlig liten krabat i magen,.. fick ni några bra bilder?
Wilma00: bra att de kollar upp om det kan vara sköldskörteln. Njut av att din korta vecka är över...!!
Jeskan: hoppas att det gått bra nu trots att sambon varit sjuk.
Någon som ska fira Valborg?
Själv ska jag till Skansen och kolla in deras brasa och ta en drink...
Hej alla
NU har jag ätit klart mina p-piller (sista idag) och nu väntar jag med spänning på mensen...om den inte kommer vet jag inte vad jag ska göra...
Nyköpings bo: mysigt att bli lite tjock när man är på smällen så att folk ser att man är super gravid. Grattis till bulan.
Nork: tråkigt att du kommer försvinna, men det låter dessto trevligare för dig att få hänga på landet och ta det lungt.
Jeskan, Wilma00 och 82 Viola:
4 + i jan eller vad säger ni... fan vad duktiga vi är som kämpar vidare månade efter månad. Nån gång måste det bara vara våran tur. kram
Nork:
Vi får ses när du har tid helt enkelt. Åhh vad jag önskar att jag var i dina skor... låter såå skönt att vara gravid och hänga på landet... din lyxräv.
82Viola:
Sjukt kul... läser bolagsrätt just nu så dina tankar runt beställning och fel bolag uppskattades extra mycket. Stort leende.
Vi båda har chans på juni + (ni andra också så klart)....då kan jag skita i att ha semester, för vem bryr sig om semester när ens stora önskan har blivit uppfylld (fast helst vill jag ju ha båda, om jag får välja).
Ska dock inte ta ut för mycket i förskott nu eftersom jag inte ens fått mens.....men jag är helt klart redo för den nu!!!
Kämpa, kämpa bort din sura min, munnen den ska skratta och va glad, munnen den ska sjunga tralala....
Det är en sjukt fin kväll här i Stockholm... ska ut på balkongen och plugga vidare... har syndat och köpt mer kläder på p.o.p (begangnat via nätet för att spara pengar, men ändå)...
jeskan:
Låter som om ni har ett bra upplägg. Ja, spolningen vill man ju helst vara utan om man inte måste... blev yr som tusan efter min. Fortsätt att berätta hur det går med allt...
Wilma00:
Jag tar gärna din mens... du ska ju vara gravid och har ju ingen nytta av den då.
Trevlig helg
Pyro Pyret
MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS
Japp, nu är den här.... och på torsdag börjar jag knapra i mig en hög med pergo piller.. tänker få ett jan barn!
Är helt stissig... var länge sen jag kände mig så här bra. Har ringt till klinkiken för att meddela mensen och för att boka vul... spännade.
Willma00:
Ursh vad jobbigt det måste det vara att ha förlorat Robin (kan inte tänka mig hur det känns att förlora ett barn). Har ni planerat att göra nått fint på hans årsdag?
Hoppas du känner dig lite bättre idag... kram
Jeskan:
När är det tänkt att du ska ha mens? Ska bli spännande att följa hur det går för dig. Det verkar som ett bra upplägg.
Jeskan:
Låter bra det... hoppas att ingen mens kommer och att testet visar +.
Nikithea:
Kul att ha dig tillbacks i tråden.
Urch vad jobbigt det låter med att få vänta på kontraströntgen... ring och va på dem och berätta hur länge ni har fått vänta och att det är så få dagar som det funkar för er att de borde göra ett undantag och se till att ni får komma. Hoppas hur som att det blir av snart så ni får ställa er i kön till IVF, men mest att du blir gravid så du slipper IVF:en också.
Kul med husvangnen...vart bär det av på semester då?
Vill också ha ett jobb där jag får lära mig massor utan att behöva stressa sönder... men det är få förunnat.
En liten grabb så mysigt. Hur stor var han när han föddes? (längd och vikt). Ja man blir lite extra sugen när man får träffa nya små liv.
Bara några dagar kvar till dubbeldos.... ska bli så kul. Längtar även om jag vet att jag kommer må "piss dåligt" av tabletterna i typ 2 veckor (biverkningarna sitter i jätte länge på mig). Dags att plugga vidare inför tentan på fredag morgon... måste bara klara den!!
Wilma00:
Hoppas du mår bättre idag... måste vara jobbigt med all alergi för dig.
Jeskan:
Tråkigt att höra, men ändå bra att ni fått tid för utredning.
Jag har börjat med mina pergosar idag och hoppas att kroppen ska fatta vad den är skapad för att göra....
Känns bra än så länge. Känner mig trött och har huvudverk, men det är säkert inget mot vilka symtom som kommer när jag ätit dessa ett tag så jag tycker det är helt okej.
Skriver min företagsekonomi tenta i morgon och även det känns helt okej.
Trevlig kväll
82Viola:
Gud vad skönt för dig....hoppas han inte hinner ändra sig.
Priser
Det verkar skilja ganska mycket mellan olika delar av Sverige... men ett tips är att gå in på Fertilitetscentrum, Carl von Linné och Sophia hemmets hemsidor så får du en bild av vad det kostar privat i Stockholm och Uppsala.
Min utredning gick till typ så här:
1. valigt vul och lämna blodprover
2. sambon fick lämna sperma
3. spolning av äggledarna
4. utverdering... om man hittar en förklaring påbörja en behandling som passar ens problem.
Men jag antar att det är olika beroende på vad man söker för. I mitt fall hade jag inte mens så då fortsatte det efter dessa normala punkter med en del special saker och mer blodprover m.m.
Vad kul för er, kommer säkert gå jätte bra.
Måste gå och köpa godis nu innan butiken stänger, det är ju ändå fredag. Kram