• Pyro pyret

2008 del2

82Viola:
    Håller med... om man läser för mycket blir man deppig.. ibland är det skönt att bara släppa allt och låta experterna ta hand om saker och ting.

Det är ändock ganska få som inte alls kan skaffa barn tillsammans så jag ser fram emot att få lite + här i tråden även från dig och sambon.

Hoppas det är billigt.. för det finns ju roligare saker att lägga sina pengar på om man kan välja.

Själv har jag en dag med pergo kvar och sen vul på tisdag... ska bli så spännande.. hoppas att det kommer se bra ut.

Ta de lungt,

• Pyro pyret

Wilma00:
    Hoppas äl är på G...
    själv har jag bara en dag kvar med pergo så snart är det förhoppningsvis dags för mig också.. kanske får vi + nästan samtidigt i så fall... det vore ju nått!

Lycka till.

• Pyro pyret

Jag har varit på vul!!!!!

Min läkare sa att bilderna såg helt annorlunda idag mot vad de har gjort tidigare. Detta måste ju tyda på att pergo har någon effekt på mig om jag bara tar den i större doser.

Vi såg även ett gäng med "småblåser" dvs. 7mm och sen fanns der en på 9,5mm och ett jätte fint på 10mm... hon sa att det mycket väll kunnde bli ägglossning till slutet på helgen.

Slemhinnan var som alltid tunn, bara 3,5mm. Men eftersom det är ett tag kvar tills eventuellt ägglossning så har den tid att bli lite tjockare (6mm är tydligen okej, med den kvaliteten som min slemhinna visa upp idag).

Ska börja med ägglossningstester på torsdag för att vara på den säkra sidan och sen är det väll bara att vänta och se. Tänk om det skulle lyckas denna gång....

• Pyro pyret

jeskan:
    Tack, jag i mitt fall är det min tunna slemhinnas fel att jag inte har ägglossning (de sammspelar på nått vänster) kanske är det det som är ditt problem också eftersom den bör vara tjockare just innan äl.
    Spännnade med vul på måndag... skriv och berätta hur det går.

Nork:
    Tack... känns skönt att veta att det var ok, inte lika spänd inför ägglossningen.
    Hur är det med dig nu då "tjockis"?
    Vet ni kön ännu?

Wilma00:
    Oj, borelia vill man helst inte ha.. hoppas han kryar på sig så att det blir mer mys för er.

Själv ska det mysas till en massa i helgen...

• Pyro pyret

Nork:
    Åhh jag vill också vänta med att ta reda på vad det blir (om jag blir graid) men kommer inte klara att vänta...

Allt är säkert bra med bebisen, fast jag förstår att det inte är så kul när man känner sig lite tjock inför bekini sesongen... du ska se att snart ses det att du är gravid och då känns det säkert bättre.

Trevlig kväll

• Pyro pyret

Hej:
    I morse visade ägglossningstickan ett svagt streck... vet att den ska vara lika stark som kontroll rutan, men detta är bättre än alla de dagar som den inte visat nått alls. Ska ta ett nytt test i eftermiddag för att se om nått har hunnit hända. Mitt slem har också ändrat sig till idag och fast det är lite så är det lila trådigt.

Tänk om jag får min förtsa ägglossning på mors dag... det vore så kul. Är lite lätt illamående idag också... kanske beror det på att jag har mer hormoner än jag haft tidigare i kroppen.
    Har redan haft sex (blir torr som sjutton av pergon så det är inte jätte mysigt.. dock överkommligt) så nu väntar jag med spänning på vad som kommer att hända.

Jeskan:
    Ska du ta prog prov på måndag för att se om du haft äl?
    Stort lycka till i så fall.

Nork:
    Har du fått några riktiga foglossningar än?... hoppas du slipper dem.

• Pyro pyret

Wilma00:
    Ja, det måste vara en jobbig dag för er..hoppas ni kan hittar på nått fint sätt att minnas. Ibland behöver det inte vara nått stort, kanske en fin middag i hans minne. Kram

• Pyro pyret

Tack tjejer... ibland tycker jag att det är så skönt att fl finns så man kan tala med andra som förstår vad man går igenom.

Hopppas också att du slipper foglossningarna Nork.

• Pyro pyret

Nepp, mina äl-stickor visar inget i dag heller. På kliniken sa de att jag haft min stegring och att den med största sannolikhet inte var tillräcklig. Ska göra ett prog prov på fredag för att få det hela bekräftat.

Nästa chans blir trippel och eventuellt gravid i slutet på juli då... fast jag ska väll vara glad att min klinik är öppen och att jag kan fortsätta även under sommaren, men just nu idag känns det mindre kul.

Vem vet kanske blir 19:e försöket bra... snart får jag gå på lansdstingstaxa i Stockholm, och tur är det för man blir verkligen inte rik av att försöka skaffa barn på det sätt som vi gör det.

• Pyro pyret

Jeskan:
    Vad skönt att allt såg bra ut för dig...då hoppas vi på äl nu i dagarna. Kanske blir det ett litet + här i tråden snart. Stort lycka till.

Själv gör jag mitt progtest på fredag...hoppas jag får resultaten på måndag. Mitt hopp är nästan ute, men tills det är bevisat att jag inte har en äl så hoppas jag ändå att jag haft en. Har ont sen ca 3 dagar tillbacka, tror att äggstockarna är svullna av alla pergo men det går nog över snart.

• Pyro pyret

Hej alla

Ingen graviditet på G här inte.
    Prog provet visar att ingen äl har skett och så även gravtestet. Tala med BM idag och läkarna vill nu filma min slemhinna. Tyvärr gör dom inte det på mitt privata fertilitetscenter utan jag måste tillbacks till landstinget. Hon sa att det nog inte blir nått innan sommaren är över????

Vet inte vad jag ska känna, är ledsen och arg på samma gång. Allt jag vill är ju att ha en reell chans att bli gravid så jag orkar fortsätta att testa månad efter månad.

Jag antar att de är tillbacks i tron att det är nått fel på min slemhinna, detta eftersom de inte låter mig äta fler kurer med pergo innan man sett hur den ser ut. Verkar som om det bästa jag kan hoppas på är att få ställa mig i IVF:kön snart.

Man kan i alla fall inte klaga på vädret....

• Pyro pyret

Tack tjejer:
    Pergo är nu ett avslutat kapitel för mig. Remissen är skickad och jag hoppas verkligen att jag får en tid nu under sommare...men man vet ju hur det är under semestertid, så inte allt för hoppfull.

Ska alltså göra en hysteroskopi. Tala med min läkare idag om vad man kunde förvänta sig. I värsta fall finns eller finns bara delar av slemhinnan (barnlös) men det kan också hitta sammanväxningar som man får ta bort (verkar ändå vara goda chanser för grav efter det) och det bästa är om de bara kan konstatera en tunn slemhinna (hormoner via spruta eller IVF om för många ägg blidas).

Har ju latent TBC och den typen av långvarig infektion kan vara en orsak till bland annat sammanväxningar. Visste inte att TBC kunde påverka en fertilitet. Skit luftburna virus!!!

Jeskan:
    Eftersom jag inte har äl så är jag ingen expert på detta... men om stickan visar äl den sista gången så borde det vara den du ska räkna med. När ett ägg släppt så bildas det ju ett hormon som tillbacka bildar de andra om de inte är tillräckligt stora för att också lossna (men 1 vecka verkar för långt för att det ska röra sig om två ägg) De tidigare känningarna kan ju ha varit att äggblåserna växt till sig eller nått. Lycka till.

Nyköpings bo:
    Stort lycka till nu... snart halva vägen.

• Pyro pyret

Jeskan:
    En snabbis kanske ni orkar med... men jag håller med om att det inte alltid är kul att "baka bullar". Krya på er.

Wilma00:
    Lycka till nu... vilken dag har du BIM?

• Pyro pyret

Jeskan:
    Ja man vet ju inte säkert om man haft äl tills man gjort prog prov (vilket du ska lämna eller hur?). Jag känner också av massa konstiga saker i kroppen runt min äl-tid men då jag kollas upp så mycket vet jag ju att det bara är min kropp som spelar mig ett sprat.

Att äl testet visar stegring innebär inte att ägget kommer att släppa, bara att man har en viss nivå av hormoner dvs. stegring är inte lika med äl.

Många som har POC får också felvisande svar på sina äl-test och många har därför slutat med dem och börjat tempa... det är kanske en säkrare metod, men man kan ju då inte se äl förren efter den har skett så då gäller och ligga i hela tiden.

Tycker det är bra att ni kommit igång med en utredning och jag hoppas att ni får ordning på saker och ting snart. När ska du lämna prog prov? Det är jobbigt att vänta på svar, men då vet man ju hur det ligger till med äl:en. Lycka till nu.

Själv sitter jag hemma och undrar varför jag har huggningar på höger sida... om äggstockarna var uppsvullna av pergon borde de ju gått ner vid detta lagret så jag har ingen aning om vad det kan vara.

Ut i solen med er om ni har möjlighet... för vem vet hur länge det fina vädret bestämmer sig för att stanna.

• Pyro pyret

Wilma00:
    Skönt med semester. Jobbigt att lägga skattepengarna på bilen, men bilar går ju sönder titt som tätt så vad ska man göra. Hoppas ni gör nått trevligt för resten av pengarna.

Hälsningar pyro pyret

• Pyro pyret

Jeskan:
    Hoppas det visar äl:ning då!! Tror inte det kan missvisa om du är sjuk (man kollar ju bara olika hormon nivåer), och om din gyn sa att du kunde göra det dag 25 så borde det vara helt okej.

Jag har gått på utredningar sedan november 2007 men vi har försökt skaffa barn sedan 2006. De man själv gått igenom har man ju ett bra hum om hur det funkar och sen är jag en riktig fakta nörd i överigt..

Jag har gått dit mycket, men det är inget mot vad jag kommer att göra efter hysteroskopin om det visar sig att jag har några chanser i barnverkstaden.
    Mest troligt är att jag kommer börja med sprutor (tar själv hemma varje dag) och då komme jag få gå hos gyn typ varannan dag för att se hur saker och ting utvecklar sig... och sen när det är dags så ger de mig en särskild ägglossningspruta.
    Tur att jag är student och kan lägga upp mitt schema lite som det passar mig (fattar inte hur jobbandes människor gör). Får jag för många ägg av sprutorna kommer de låta mig göra IVF istället. Nu sattsar jag helt klart på en september bebis och mamma ledighet till nästa sommar.

Nikithea:
    Åhh kul att se dig här i tråden igen!
    Hoppas det går bra på ditt kontrastultraljud. Har man sammaväxningar så verkar de inte helt omöjligt ändå...jag säger bara: tack så mycket för dagens teknik som gör att vi som har det lite svårt på egen hand kan lyckas inom en när framtid.

Trevlig kväll alla trådare

• Pyro pyret

Nikithea:
    Stort Grattis!!!!
    Vad roligt för er.... var inte nervös allt kommer gå bra.
    Kram Pyro Pyret

• Pyro pyret

Hej alla 2008:or:
    Min remiss är skickad till Sabbatsbergs närsjukhus... har dock inte fått tag på läkaren så jag vet inte om det blir hysteroskopi nu eller efter sommaren (de har sommarstängt i juli). Det verkar vara det enda som händer i sommar.

Var hos min gyn som jag gick till innan jag började på privat kliniken och hämtade ut mina journaler. Det som var spännande med dem var att när jag gick där hade jag större äggblåsor och tjockare slemhinna än efter. Samt att ett av två tester visade att jag haft äl (prog prov på 47) och den gången jag inte gjorde ett test hade jag en äggblåsa på 26mm och slemhinna på 6mm så det blev nog nått den gången också. Dock hade jag inte någon mens någon av dessa gånger och inte heller blev jag gravid.

Min kropp verkar helt enkelt leva ett eget liv. Men min kropp kan ju om den vill och det känns ju toppen. Måste vara en hormonell rubbning som sätter käppar i hjulen. Tänker därför ta det lungt i sommar och ha semester från mina studier och fl och pergo. Min gyn sa att man kan bli gravid trots att man inte har mens. Hon hade själv mens 3 ggr per år och hade fått 3 barn. Känns ju bra att veta.

Hoppad det blir ett + för er alla under sommaren... kollar väll in här igen efter augusti och så får vi se vad som hänt.
    Kram Pyro pyret

Svar på tråden 2008 del2