• Diny

Är det någon skillnad på blekning och extra ljusblond hårfärgning?

? Vad är skillnaden såfall? Blekning sliter mer?

• Svar på tråden Är det någon skillnad på blekning och extra ljusblond hårfärgning?
  • Den där Linn

Ja. DEt är ens tor skillnad.
    Blekning bleker håret, färgen färgar ju håret. Man KAN ljusfärga ett hår, men då behövs med väte samt att håret är obehandlat.

Blekning sliter mer, ja..men ljusar upp mer.

• yava

Blekningen bleker, fräter och sliter mer på håret. Ljusblod färg bleker oxå men inte i samma grad och sliter inte lika mycket.
    Jag skulle satsa på ljusblond hårfärg.

Anton 2000 , Elias 2004 , Lukas 12/12 2007
  • Diny

Tack! Jag köpte wella viva extra ljusblond. Det står inget om blekning, då är det väl färgning?

• yava

Japp, färgning.

• Diny

Tack för era svar. Men det går alltså att färga det blondare utan att bleka?

• yava

Ja fast riktigt blont är svårt att få om man har mörkt innan, då krävs det blekning.

• Den där Linn
    Diny skrev 2008-04-03 10:23:00 följande:
    Tack för era svar. Men det går alltså att färga det blondare utan att bleka?
    Ja, om du har ett obehandlat hår. Många ljusfärgar tex. utväxten.
    Man får inte ett lika "blondinblekt" resultat och dessutom är det skonsammare för håret.

En ljusfärg ljusar bara upp två nyanser också så ärdu mörk kan du ljusbrun och så vidare...
  • Den där Linn

Hur ljus vill du bli? Är ditt hår färgat/blonderat?

• Diny

Ja, det är färgat för ett tag sen. Jag vill nog ha ganska mycket blondare men inte vitt liksom

Svar på tråden Är det någon skillnad på blekning och extra ljusblond hårfärgning?