• för dig

Recept på ugnspannkaka sökes

Vi är mitt uppe i en flytt och jag har packat ner mina kokböcker och har tänkt göra ugnspannkaka till middag idag. De recept som jag hittat på nätet skiljer sig dock från det recept jag brukar använda, som är lite modifierat. Är det någon där ute som brukar göra pannkakssmeten på 1 liter mjölk....och därmed har rätt proportioner på övriga ingredienser?

Så tacksam för svar!

• Svar på tråden Recept på ugnspannkaka sökes
  • Pink Muffin

Jag brukar göra på 8 dl mjölk och då ta 3 dl mjöl och 4 ägg... Om det nu hjälper dig!!

♥Signe 0502♥Alfred 0611♥Lillebror 0807♥
  • Hella78

3 ägg
    5 dl mjöl
    9 dl mjölk
    lite salt

så brukar jag ha bacon i.

har du aldrig gjort pannkaks pizza det är gott. gör ungspankaka nästan färdig lägg på typ bacon halomi eller piladelpiaost o tomat, kan ha massa annat på me med det är vad jag brukar ha o så in i ugnen igen till tomaten är klar. ha ungen på 175 grader

• i i a

mmm, eller så kan man ha i blåbär och hackad choklad. Mums! Fast då blir det ju lite mer en efterrätt såklart...

• Im Fabulous

1 liter mjölk
    5 dl vetemjöl
    4 ägg (minst)
    lite salt

Är vego så jag brukar ha i banan

Hemligheten bakom goda pannkakor/våfflor är att ha i mycket ägg. Ju fler, desto bättre!

• Mimmicry

Pannkakssmet är lättast att komma ihåg receptet på om man tänker så här: Lika mycket ägg som mjöl och dubbelt så mycket mjölk.

Alltså om du har 5 ägg så ska du ha 5dl mjöl och 10dl mjölk.

Svar på tråden Recept på ugnspannkaka sökes