• Julmust

Hur reagerade ni när det var dax??

Olika i olika delar. Först gick vattnet v 25 och då blev jag rädd. Hade ordentlig hjärtklappning medan jag satt på jobbet och ringde spec-mvc och maken.

Sedan låg jag på sjukhuset en vecka och pratade mest i telefonen hela tiden, det var bra även för frtsättningen tror jag. Jag hann förbereda mig och bearbeta. Nätterna var värre för då var det oftast mer sammandragningar och ingen att prata med. Hade tänkt ringa en kompis som jobbade natt under det som skulle visa sig bli sista natten, men då var jag för ledsen.

På morgonen när läkaren konstaterade att jag var öppen och att bebisen skulle få komma nu blev jag förstås ledsen. men blandat med en känsla av lättnad och "nu kör vi" Så hon föddes 26+

Får man fråga varför du undrar?

• Julmust

Skulle ju också säga att det gick väldigt bra. Har fått en till tjej nu i vinter och då gick jag tiden ut (men var sjukskriven från v 24)

toka2: Jag beklagar förlusten av sonen och grattis till april och maj-bebisarna.

• Julmust
    BaraLillaIda skrev 2008-04-03 13:24:30 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 16:43Jag undrar bara för att jag höll själv på att få ett prematurbarn. Vecka 30+0. Men som tur va som lyckades dom stanna upp värkarbetet. Så min ängel är född i vecka 39+2...Att jag frågar är bara för att jag blev skit rädd och trodde att det inte var något fel på barnet utan att det var fel på mig!
    Intressant, jag trodde egentligen inte heller att det var ngt större fel på barnet. Visst, jag diskuterade nöddop, men mest för att det ju är förhållandevis många som inte klarar sig v 26.
Svar på tråden Hur reagerade ni när det var dax??