Inlägg från: MiniBlå |Visa alla inlägg
  • MiniBlå

Hur reagerade ni när det var dax??

Catwoman: men herregud! Jätteroligt att allt verkar ha gått bra i alla fall.

Mitt vatten gick hell oväntat i vecka 35 + 6 och lillen kom ut 36 + 1. Han var jättestor för sin ålder och fick efter en svår förlossning kraftig gulsot och var riktigt hängig i en vecka. De förklarade för mig på BB att vecka 37 är jätteviktig och att barnen är inte "klara" innan dess och är barnet stort för tiden så kan de ha ännu svårare på grund av att det är så mycket som ska hållas igång. Idag, åtta månader senare mår han dock prima.

Jag hade misstänkt att jag nog inte skulle gå över tiden då både jag och mannen är födda cirka två veckor före BF. Man ska dock lyssna på sin intuition då jag samma dag som vattnet gick hade förberett så gott jag kunde på jobbet för att få undan allt och sett till att mina kollegor visste vad de behövde ta över när jag skulle gå på ledighet cirka två veckor senare. Chefen bara skrattade när jag ringde från BB dagen därpå och meddelade att vattnet gått och att jag låg inne för observation. Du ser, kvinnlig intuition, ni känner era kroppar ni!

Svar på tråden Hur reagerade ni när det var dax??