• SweetStarAngel

Skulle du vilja ha schäfer?

Rösta på!
    Själv är jag lycklig schäferägareGlad

Jag behöver inga tatueringar, min man och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du vilja ha schäfer?
  • skåne tjej
    Joppis skrev 2008-04-04 10:52:04 följande:
    Jag sa överlag...Klart att det finns undantag Tittar man på MH statistik hos dom "största" extriöruppfödarna...blir man banne i mig mörkrädd tyvärr!
    Vilka kennlar åsyftar du då?
    De som har plus kan skriva här!
  • skåne tjej
    zegra skrev 2008-04-04 12:06:34 följande:
    Jag svarade: Nej men jag har haft Schäfer. Helt enkelt för att rasen inte riktigt möter upp på mina krav på hur jag vill att en hund skall vara. Jag tycker om Schäfer på många sätt och det finns uppfödare som verkligen tar avlen på en bra bruksschäfer på allvar. Men mitt bruksintresse är inte sådant idag att jag skulle skaffa Schäfer som brukshund och det finns bättre slitochsläng raser att skaffa helt enkelt.
    "slit och släng raser"???
  • Joppis

skåne tjej skrev 2008-04-04 12:59:11 följande:

Vilka kennlar åsyftar du då?
    Av Ulfsäter, Atilas, Ebafarmens, King Creole?s, Legato, Markallens, Medebas, Näckrosens, Phafo?s, Svartågårdens, Tvärängens,mf.l. skräckexempel....
  • NåFränt

Alt 1, lycklig schäferägare!:)

• vargzaga

Min man skulle mer än gärna skaffa en schäfer om det inte vore för att jag är astmatiker och dessutom fruktansvärt hundrädd. Men han har haft en långhårig schäfer en gång i tiden.

• skåne tjej
    Joppis skrev 2008-04-04 13:06:08 följande:
    skåne tjej skrev 2008-04-04 12:59:11 följande: Av Ulfsäter, Atilas, Ebafarmens, King Creole’s, Legato, Markallens, Medebas, Näckrosens, Phafo’s, Svartågårdens, Tvärängens,mf.l. skräckexempel....
    Jag vet inte riktigt vad du baserar det på, men jag håller verkligen med dig om att Ebafarmen är outstanding vad gäller detta. Det är inte en kennel i mina ögon utan en hundfabrik! Har sett många hundar därifrån, den ena värre än den andra men jag har ochså sett ett fåtal mkt bra hundar.
    Dock så håller jag inte med dig om Av ulfsäter. Har du någon erfarenhet av Camagårdens kennel? från dem har jag bara positiva erfarenheter, sund uppfödning!
  • Joppis

Av Ulfsäter har MH beskrivit 51 individer. Ingen av dessa ligger över rasens medlevärde 20 ligger UNDER. Genomsnittsåldern på hundarna var 20 månader... Katastrof i mina ögon iaf

• Panna82

Nej tack. Vill inte ha hund överhuvudtaget.

• Bling1975

Nej, har aldrig haft och vill aldrig ha. Stora och håriga och inte speciellt snygga. Finns många gulligare hundar att välja på om jag någon gång skulle få för mig att skaffa en.

• skåne tjej
    Joppis skrev 2008-04-04 13:13:32 följande:
    Av Ulfsäter har MH beskrivit 51 individer. Ingen av dessa ligger över rasens medlevärde 20 ligger UNDER. Genomsnittsåldern på hundarna var 20 månader... Katastrof i mina ögon iaf
    Har du ngn länk att skicka över på den statistiken?
    vilka kennlar anser du seriösa och baserar sin avel på sunda och friska hundar?
Svar på tråden Skulle du vilja ha schäfer?