Inlägg från: Anonym (Therese) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Therese)

Jag får inte in tampongen!!

Jag har använt tampong sedan jag var 14 år utan problem,är nu 20, men nu får jag inte ens in en OB mini!

Det är som att något ligger för och stoppar, vad är det för fel??

• Svar på tråden Jag får inte in tampongen!!
  • Anonym (Therese)
    Svar på #1
    likadant!
  • Anonym (Therese)
    Svar på #3
    Nej jag kan ju ha sex, det är inga problem, det är bara det att när jag varit på toa och ska sätta in en tampong går det inte.
  • Anonym (Therese)

Anonym (Hula) skrev 2008-04-03 13:55:36 följande:

låter som om du stoppat in nått o glömt ta ut det, tex en tampong
    Jag känner att det inte är något föremål, det är ju kött..
  • Anonym (Therese)

Jo man kanske är för torr men det är ju det att det verkligen är något i vägen..

Sedan hände detta på morgonen då jag haft nattbinda hela natten..

• Anonym (Therese)
    Anonym skrev 2008-04-03 13:58:38 följande:
    Sådär blev det för mig i 20 års åldern också. Jag kunde inte ha tamponger längre, hade använt det sedan jag fick mens när jag var 13. Men jag vet inte vad det var. Fick jag väl in en så fick jag jätteont i magen!!! Jag har skippat dom sedan dess.Å jag vet att det inte sitter nåt där, för då hade den suttit i 9 år och då hade jag nog blivit sjuk!! Ha ha
    Ja precis! det gör jätteont i magen bara av att försöka trycka in den! Usch jag vill inte sluta med tampong, hatar bindor!
  • Anonym (Therese)
    Anonym skrev 2008-04-03 14:01:10 följande:
    Prova sätt upp ena foten på toalocket samtidigt som du för in den.
    Jo jag har provat med det, bytt ben, stått med båda på golvet, suttit på toan, inget fungerar!
  • Anonym (Therese)
    Anonym skrev 2008-04-03 14:06:56 följande:
    Anonym (Therese) skrev 2008-04-03 13:57:26 följande:Kan du ha fått ett framfall? Kontakta gyn för undersökning tycker jag.
    Jo man kanske ska ringa UM då, Vad är framfall??
  • Anonym (Therese)
    Anonym skrev 2008-04-03 14:10:42 följande:
    Har du provat att ha vaselin eller lypsyl på tampongen? Såg att fler skrivit det? Glidmedel funkar också. Jag har nämligen samma problem men så smörjar jag in hela tampongen med någonting av det (eller Aloe vera)
    Nej jag har inte provat det, har glidmedel hemma så det är värt att testa! Men grejen är den att det känns som att det är helstopp!
  • Anonym (Therese)

Anonym (Lisen) skrev 2008-04-03 14:14:14 följande:

Var det inte 1:a April i tisdags?
    Va? Vad har det med saken att göra?
  • Anonym (Therese)
    Svar på #26
    Okej.. jag har inte några barn men kan man ha framfall ändå?
  • Anonym (Therese)

Anonym (Lisen) skrev 2008-04-03 14:18:59 följande:

Anonym (Therese) skrev 2008-04-03 14:15:29 följande:Förlåt mig men jag kunde inte låta bli att försöka vara lite rolig! Har du provat att ligga på rygg och slappna av? Om du kan ha sex (om nuinte killen snopp är mindre än en tampong) borde du ju kunna få in den.
    Jag blev lite orolig att detta var jättekonstigt om folk trodde att jag skämtade.

Jag har inte testat att ligga på rygg. Jag har inte testat att ha sex heller sedan jag upptäckte detta, men det sitter ingenting ivägen för jag har ju haft sex för några dagar sedan och då var det inget där.
  • Anonym (Therese)

Myror i brallan skrev 2008-04-03 14:23:39 följande:

Jag har lite samma problem men fick det efter att jag fick lillan, det är liksom som om tampongen åker in i som en liten fick och där tar det stopp och så får jag ont i magen... det är som om det blivit ett veck inne i slidan. Men om jag då drar ut den och riktar den lite åt ett annat håll så åker den in på plats Om du har så problem tycker jag att du ska gå och kolla men ring läkaren för bm kollar bara "friska" underliv. Som bm sa till mig när jag var orolig... "om du misstänker att ngt är fel ska du kontakta din husläkare"!
    Ja precis som du beskriver är det! har du kollat upp det? Är det normalt i såna fall?
  • Anonym (Therese)
    Svar på #32
    Men kan man ha det fastän man inte fött barn eller är gravid?
  • Anonym (Therese)
    idisb skrev 2008-04-03 14:48:50 följande:
    det stod även man kan få de vid tugnt arbete, googla på det
    Okej tack!
Svar på tråden Jag får inte in tampongen!!