• Anonym

Jag får inte in tampongen!!

Prova att ta på lite vaselin på toppen av tampongen då glider din lätt. Så har jag gjort när det har trilskats

• Anonym

Sådär blev det för mig i 20 års åldern också. Jag kunde inte ha tamponger längre, hade använt det sedan jag fick mens när jag var 13. Men jag vet inte vad det var. Fick jag väl in en så fick jag jätteont i magen!!! Jag har skippat dom sedan dess.

Å jag vet att det inte sitter nåt där, för då hade den suttit i 9 år och då hade jag nog blivit sjuk!! Ha ha

• Anonym

Prova sätt upp ena foten på toalocket samtidigt som du för in den.

• Anonym

Anonym (Therese) skrev 2008-04-03 13:57:26 följande:

Anonym (Hula) skrev 2008-04-03 13:55:36 följande:
    Jag känner att det inte är något föremål, det är ju kött..
    Kan du ha fått ett framfall? Kontakta gyn för undersökning tycker jag.
  • Anonym

Har du provat att ha vaselin eller lypsyl på tampongen? Såg att fler skrivit det? Glidmedel funkar också. Jag har nämligen samma problem men så smörjar jag in hela tampongen med någonting av det (eller Aloe vera)

• Anonym
    betsla skrev 2008-04-03 14:14:16 följande:
    Jag föreslår att du börjar använda menskopp istället =) Då slipper du både äckliga tamponger och vidriga bindor... Den är gjord i silikon (finns naturgummi tror jag också) så den glider lätt i sig själv.www.menskopp.se
    Har också en menskopp men tycker inte det fungerar så jätte bra det heller. Svårt att få den att "vidga ut sig" när den kommit in. Men tror det beror på att jag är väldigt trång...
Svar på tråden Jag får inte in tampongen!!