Hur ska jag gå till väga??
barnmorskor är sjuksköterskor med vidareutbildning. (ganska lång tror jag) Neonatalsköterskorna är så vitt jag vet vanliga sköterskor som jobbar på neo.
barnmorskor är sjuksköterskor med vidareutbildning. (ganska lång tror jag) Neonatalsköterskorna är så vitt jag vet vanliga sköterskor som jobbar på neo.
Ja, jag borde kanske inte spekulera alltför mycket, Cloudberry verkar ju hålla med dig. Kan ju skriva ett svar för att puffa Men när vi låg inne började det en tjej som inskolades där och jag uppfattade det som att hon var sjuksköterska och sedan får man det man behöver veta i övrigt på plats. Vi pratade en del om vad hon gjort innan osv och det var inget inom barn. Exempel cancerpatenter är ju också väldigt infektionskänsliga och sköra så det gäller nog allmänt inom yrket. Däremot vet jag att de också hade barnsköterskor, men att de uppmuntrar dem att läsa vidare till sjuksköterskor. Osäker på om de anställer barnsköterskor längre om en sjuksköterska sökt.
cloudberry: ja det är säkert olika. Beror kanske också på tillgång på ssk. Vi kan väl i alla fall enas om att ts bör läsa till sjuksköterska om hon redan läst ngt annat än usk:a på gymnasiet. Hoppas fortfarande lite på att någon som jobbar med detta ska läsa tråden och säg hur det funkar där Lycka till ts
Systersandra: kan man läsa till undersköterska som vuxenutbildning om man läst annat på gymnasiet? Hur lång utbildning är det då?
TS: Hur går det för dig med dessa funderingar?
TS: jätteroligt att höra. Lycka till med studierna!