• Anonym

vita flytningar.... efter ÄL...

Hade trådiga, genomskinliga flytningar i tisdags och sen lite genomskinlig och glatta och lite trådiga också till en början i onsdags, igår märkte jag att dom var vitare lite mjölkiga och idag är dom helt vita, är min ägglossning över?

• Svar på tråden vita flytningar.... efter ÄL...
  • Anonym

så man ska ha lite vita efter ägglossningen?
    har alltid hört talas om att man kan ha en torrperiod direkt efter ÄL!

• Anonym
    Anonym (Pia) skrev 2008-04-04 10:22:58 följande:
    Det finns lite olika "typer" av flytningar. Eggwhite (äggvita) = ÄL watery (vattniga) = är också lite "halvfertil" flytning Sticky (torrt och klibbigt) = icke fertilt Creamy (krämigt) = icke fertilt Själv hade jag ägglossning i tisdags, äggviteliknande flytningar under onsdagen. Igår torsdag hade jag creamy och idag var de sticky!(anledningen till att jag vet att jag hade ägglossning på tisdagen, trots äggviteflytningar i onsdags är att jag också använder mig av temparmetod - ex www.fertilityfriend.com)

jag tempar jag också!

äggvita menas med rå äggvita va?

• Anonym
    Rintintin skrev 2008-04-04 14:30:34 följande:
    Oki ! Förresten! Vi har "samma" cykel verkar det som! Lite kul Om du kollar på din temp - när kom temphöjning (var det ett tempdip innan temphöjningen?). Eller använder du dig av fertilityfriend? Och har ff då pekat ut ÄL-dag? Tar bort min anonymitet. Det är ju bara löjligt att hålla på och vara hemlig - det går liksom av bara farten när man besvarar frågor här inne i Känsliga Rummet!
    temphöjningen kom igår...
    ja det var en tempdipp före dagens högre temp..

I Måndags hade jag 36.5
    I Tisdags hade jag 36.2
    I Onsdags hade jag 36.1
    I går hade jag 36.4
    Idag hade jag 36.7

fuskar jag och fyller i högre tempar får jag ett rött kryss på i onsdags.
  • Anonym
    Rintintin skrev 2008-04-04 14:39:16 följande:
    mmm... Det verkar ju logiskt, både med tanke på tempen och hur flytningarna har varit... Min äl-dag den här cykeln var oxå på "tempdipardagen" sas!
    jag brukar få på dippdagen eller så dagen efter. Men nu borde väl tempen vara för hög för att jag ska ha ägglossning idag?
  • Anonym
    Rintintin skrev 2008-04-04 14:45:46 följande:
    Ja absolut. I synnerhet med tanke på att du "är" creamy/sticky så är det absolut ingen äl idag!
    lite genomskinligt också och trådigt som snabbt blev vita!
    skumt är vad jag tycker det är
    men men kan ha ältrådiga flytningar mellan ägglossning och mens
  • Anonym
    Rintintin skrev 2008-04-04 14:56:43 följande:
    Sen kan det ju vara sperma också !Det finns lite om upprepade äl-flytningar på ff. Jag postade dem i en annan tråd som jag är inne och svarar på precis nu. Den ligger också här under kroppsligt och heter nåt med äl... Där finns adresser till två textstycken ang det!
    när hade vi sex sist då i onsdags, 2 dagar sen.. kan det fortfarande komma gammal sperma? bara spekulerar... annars brukar jag se hur det ser ut **s*
  • Anonym
    Rintintin skrev 2008-04-04 15:03:13 följande:
    Nä då kan vi nog stryka möjligheten att det kan vara sperma !! Sååå många dagar är det nog inte kvar i kroppen!

nog för att dom kan överleva men

sprang på toa nyss och nu är dom:

ganska sparsamma, börjar nästan liksom bli torrare och torrare... sticky? bra att jag lär mig detta

men lite vattninga och genomskinliga får jag dom till och små små flera styckna korta trådar.. så det är kanske på gång att bli torra dagar ett tag nu

• Anonym
    Rintintin skrev 2008-04-04 15:13:27 följande:
    Ja eller hur! Kom bara ihåg att man alltid ska räkna med det ferilaste sekretet man för dagen finner! Detta för att man inte ska missa några chanser... Bara för att förvirra dig ännu mer...

jo kom och tänka på det nu, för 2 månader sedan lämnade jag cellprov, jag trodde jag hade haft ägglossning varav barnmorskan sa, bums i säng typ för du har ägglossningssekret hon såg en massa genomskinligt "kladd"

• Anonym

NU är dom genomskinliga igen och trådiga och jag har världens mensvärk...

va säger ni om detta?

Svar på tråden vita flytningar.... efter ÄL...