• YvonneM

Grå fläck i synfältet

Jag har upptäkt att jag har en liten grå fläck nästan mitt i synfältet, den har funnits där i flera veckor och märks mycket när jag ska läsa eller cyklar (konstigt nog).

Det syns inget i ögat men jag kommer beställa tid för undersökning..men man undrar ju...är detta vanligt..inget man behöver oroa sig för?

• Svar på tråden Grå fläck i synfältet
  • LillaÄrtan

Jag fick en grå-svart fläck, eller kant... eller vad man nu ska kalla det. Gick med det i 2 veckor innan jag kontaktade ögon mott. och fick då komma in akut. Hade fått Näthinneavlossning och var tvungen att åka vidare akut till Umeå sjukhus för operation (50 mil...)
    Gjorde det och det var just att dem hann rädda min syn på höger öga. Men komplikationer tillstötte och eftersom jag gått så länge med det så miste jag väldigt mycket syn, är idag halvblind på mitt högra öga.
    Det är säkert ingen fara för din del, hoppas jag!! Men kontakta så fort som möjligt så att du får det kollat av en läkare... *Orolig för din skull*

• Susanne och Chatrine

Jag har likadant,
    men för mig är det ingen fara!
    Kan tydligen bara bli så för en del,
    och man vet inte varför...=/
    Har en annan ögonsjukdom,
    så jag är grundligt kollad!=)

Men som ovan,
    kolla upp,
    så man kan utesluta något allvarligare!
    Lycka till!

• YvonneM

Tog mej äntligen i kragen och ringde och nu ska jag in till St Eriks Ögonakut!!! Åk idag!!! sa sköterskan jag pratade med...huu...nu blev jag skärrad.

• Hera

Ta det lugnt, det behöver inte alls vara något farligt! Ibland kan man få grumlingar i glaskroppen som också kan upplevas som svarta/grå prickar i synfältet. Det är helt ofarligt om än lite störande...

Hoppas det går bra!

• LillaÄrtan

Bra bra!

Hoppas det inte är något farligt utan bara ngn irritation eller så

*Håller tummarna*

• YvonneM

Nu är jag undersökt och det var något som kallas för Glaskroppsavlossning, tydligen ganska vanligt och bör gå över av sig självt...skönt

Svar på tråden Grå fläck i synfältet