Gifta sig med någon som varit gift.
Min sambo sedan 4 år har tidigare varit gift. Nu har vi börjat planera vårt kommande bröllop i höst och ibland har jag lite jobbiga känslor om detta. Han har ju trots allt varit med en gång förrut.
Jag vill ju inte att hans dag ska bli en upprepning på det han redan varit med om, utan att detta blir vår dag.
Har ställt lite frågor om hur det gick till, men han vill inte direkt svara. Inte så att vi är osams alls, men jag funderar ändå ibland.
Har någon av er varit med om detta och gift er med någon som varit gift? Frågade ni om hur det varit förrut eller lät ni det vara? Och har ni några tips att ge mig för att inte bli tjurig och vresig om det här. Vi har inga barn någon av oss men planerar att bli gravida efter bröllopet.
Kan tillägga att vi har en liten diskution angående nya efternamnet. Hans förra fru har kvar hans och vill inte byta. Hon bor 30 mil bort så det stör väl inte direkt, men visst vore det roligare för oss att kunna vara bara vi två om att heta sambons efternamn. Vi vill inte ta mitt efternamn. Så lite råd önskas? =)