• pelagonia

När fick era små "mycket" hår ?

Hej

Vår 15 mån kille har haft lite hår sedan han föddes. Men både jag och sambon har tjockt hår och båda hade mer hår än vår son vid denna ålder.
    Visst så kan det var olika för olika individer.

Men är nyfiken om det finns någon som har barn som vår son hade "lite" hår men fick mer sedan. I så fall när ?

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden När fick era små "mycket" hår ?
  • Zgirl

vår son har haft mycket hår sedan födseln & har det än idag, har aldrig tappat hår (mer än en rand som alla nog gör där bak när dom ligger & skaver) :)

• Suskiv

Dottern har alltid haft mycket hår. Son ett började få tjockare hår vid ca 8 månaders ålder och son två är 14 månader och har fortfarande knappt nått hår.

Jag har tunt hår och pappan har tjockt hår.

• H A P P Y F E E T

vid 9-10 månader ca och sedan växte det som sjutton!

• Yrrepyrr

Min älsta dotter föddes med mycke hår men tappa allt. Hennes hår började sen växa vid ett års ålder.
    Idag har hon tjockast och de finaste håret av alla i vår familj.

Bamba mamma..
  • Aunt Molly

Vår pojke föddes med hår men tappade det så när han var kring ett år hade han nästan inget. Sedan kom det långsamt och jag minns att han var över 2 år första gången han behövde klippas. Nu är han 3½ år och har tjockt lockigt hår som växer som ogräs!

• evaviola

Sonen föddes med massa svart hår, sen tappade han det mesta vid 6 månader, kom tillbaka med dubbel styrka vid 9 månader o är spertjockt nu vid 15 månader

• Ulrika22

Min dotter är 14 månader och har bara lite fjun på huvudet, min son däremot hade en matta på huvudet med hår som stod åt alla håll när han va lika gammal som henne.
    Det har börjat växa lite nu, hon har fått 2 små lockar i nacken

• TeZs

Våran son hade knappt nåt hår när han föddes, men då han fyllt 1 år började det växa mer o mer, nu är han 2 år o 4 mån o har jätte tjock o rätt mycket hår, har klippt lite vid öronen en gång o de behöver vi göra igen, de står ut där så det ser rätt kul ut :)

våran dotter hade knappt heller nåt hår när hon föddes, nu är hon snart 9 mån o de har börjat växa mer o mer, men inte satt fart ordentligt än, men tror nog hon har mer hår än vad sonen hade vid samma ålder.

vi föräldrar har båda tjockt hår, sambon har jätte tjockt hår!

• Kajak

Dotter hade massor med hår når hon var nyfödda o det har hon fortafrande idag, blir 2 år nästa månad.

Sonen har ganska mycket hår när han var nyfödda o idag är han 8 mån så han har inte lika mycket som storasyster men...han är inte iaf flintskalle.

Svar på tråden När fick era små "mycket" hår ?