• höst

Fler än jag som har oregelbunden puls?

Jag har ibland väldigt oregelbunden puls som håller i sig en kortare eller längre stunder.

Är det fler som har det?
    Vad gör ni åt det?

Kram =)

• Svar på tråden Fler än jag som har oregelbunden puls?
  • Vanna

Jag har oregelbunden puls ibland, det känns otäckt, jag vet. Jag brukar bara lägga mig och vila. När jag har frågat läkare, så säger det att upplevelsen av oregelbunden puls inte behöver stämma med "sanningen". Trots att det känns som att hjärtat löper amok och hoppar över något slag, så kan det faktiskt vara så att man inte känner av ett slag då och då.

Men fråga även din bm om du vill bli lugnare!

• jojo

Har väldigt oregelbunden puls. Ibland känns det som om den bara skenar iväg trots att jag inte ansträngt mig. Har normalt blodtryck. Pratade med min BM och hon sa att det var normalt att pulsen ibland skenar iväg.

• höst

Jo, jag har pratat med BM och hon säger det är normalt men jag har även fått ta prover denna vecka som jag väntar på svar på.

En van kompis har tagit pulsen på mig när det blir så där ojämt och hon säger den är väldigt ojämn men det sker aldrig när jag är hos BM...

• atopia

Ibland när jag bara ligger i soffan och slöar så kan det kännas som att hjärtat tänker galoppera ut ur bröstkorgen. Jag tycker att det är jättejobbigt men det brukar inte hålla i sig mer än någon minut och jag kollade blodtrycket så sent som i förrgår och det var lågt som vanligt.
    Jag tror att det är en sån där grej som man helt enkelt får lov att vänja sig vid.

• gabby

Det är vanligt och ofarligt med extraslag på hjärtat. Detta är extra vanligt hos gravida.

• soraya

Upplever också att hjärtat får fnatt i bland. Väldigt obehagligt första gångerna, men jag pratade med BM och hon sa att det var mycket vanligt och inte farligt. Känns det skitjobbigt kan man lägga sig och vila ett tag.

• pernixxon

Det är vanligt att man får x-tra slag och att man får högre puls under graviditeten.
    Jag hade x-tra slag i början av graviditeten men nu känner jag inte av det.

• höst

Pulsen är väldigt hög mot normalt men det är ok.
    Det är när det börjar "gå ojämt" och inte bara extraslag som känns så obehagligt... ibland håller det på i över 30 minuter.

Svar på tråden Fler än jag som har oregelbunden puls?