• the devil wears CM

Klämt fingrarna i dörren.

Hej.

I onsdags så lyckades jag med bedriften att få mina fingrar imellan dörren då den blåste/stängdes igen. Nu har tre naglar blivit blå, det pulserar fortfarande och är lite svullet.

VC sa när jag ringde att de inte gör något åt det. Men har ni några tips? När naglarna är blå, trillar de alltid av eller växer det bort?

• Svar på tråden Klämt fingrarna i dörren.
  • Peura

Aj aj aj! Jag vet faktiskt inte på sonen trillade naglarna av när han klämde sig i bildörren!

Jäkla Hiss Asså!!
  • the devil wears CM

Ja, det gjorde så förbannat ont rent ut sagt! Hmmm jag befarar att det är så...

• Caffreys

Aj aj. Jag lyckades drämma igen en bildörr och kvar var min tumme. Den blev typ dubbelt så stor och hade förmodligen blivit större men det gick hål på huden. Min nagel blev blå och trillade så småningom av, men en ny växte fram
    the devil wears CM skrev 2008-04-05 09:42:04 följande:

Ja, det gjorde så förbannat ont rent ut sagt! Hmmm jag befarar att det är så...
  • Rabelais

Du märker om nageln släpper från nagelbädden och i sådana fall kan du dra ut den med en tång. Var försiktig med nagelbandet eftersom nageln sitter fast rätt hårt där och det kan blöda ganska ordentligt.
    I annat fall sitter nageln kar och blodet försvinner så småningom.

• the devil wears CM
    Rabelais skrev 2008-04-05 09:47:20 följande:
    Du märker om nageln släpper från nagelbädden och i sådana fall kan du dra ut den med en tång. Var försiktig med nagelbandet eftersom nageln sitter fast rätt hårt där och det kan blöda ganska ordentligt.I annat fall sitter nageln kar och blodet försvinner så småningom.
    Jag tror jag svimmar Då får vi hoppas att den inte släpper....tack för rådet, då vet jag. Men ingen av naglarna har släppt än.
  • Sfinxen

Om du har massor med blod under nageln som trycker och fingret pulserar av smärta kan det vara smart att göra hål i nageln för att minska trycket.

Rota fram ett gammalt koppargem och veckla ut det, värm ena kanten med en ljuslåga, sätt metallkanten mitt på nageln där det är som mest blod, o låt den bränna hål. Den slutar bränna när du kommit igenom nageln. Känns mycket bättre efteråt!

• the devil wears CM

Jag har försökt men jag kommer inte igenom med ett gem- fatta hur desperat jag är nu?? Men man kanske få göra fler gånger. Tack is och eld för tipset.

Svar på tråden Klämt fingrarna i dörren.