• Anonym (Anna)

Vad är det för skilland på Lergigan och Lergigan comp?

Jag äter vanlig lergigan mot illamående och ångestattacker när jag ska åka bort!

Men vad är det för skillnad på lergigan och lergigan comp?

Är dessutom gravid men äter dom inte för graviditetsillamående

• Svar på tråden Vad är det för skilland på Lergigan och Lergigan comp?
  • Champagne

Du kan kolla på www.fass.se om du vill veta mer om ett läkemedel. Men Lergigan Comp innehåller koffein och efedrin (det gör inte Lergigan).  Då blir man inte lika trött, har själv ätit Comp pga graviditetsillamående och märker en stor skillnad från Lergigan och Lergigan Comp.

• Sencha

Vad innehåller Lergigan mite 5 mg, Lergigan 25 mg, Lergigan forte 50 mg?

Verksamt ämne: En tablett innehåller prometazinhydroklorid 5 mg, 25 mg, resp. 50 mg

Övriga innehållsämnen: Titandioxid (färgämne E171), glycerol, vaniljarom, magnesiumstearat, sorbitanoleat, vattenfri kolloidal kiseldioxid, kalciumvätefosfatdihydrat, mikrokristallin cellulosa, etylcellulosa, hydroxypropylcellulosa, makrogol 8000, krospovidon (ingår ej i Lergigan mite).

Lergigan mite innehåller även natriumstärkelseglykolat.

Hur verkar Lergigan mite 5 mg, Lergigan 25 mg, Lergigan forte 50 mg?

Lergigan/Lergigan mite/Lergigan forte blockerar effekten av histamin, ett ämne som finns i kroppens vävnader och som bland annat utlöser klåda vid allergiska reaktioner. Liksom många histaminblockerande ämnen har Lergigan/Lergigan mite/Lergigan forte även en lugnande effekt. Lergigan/Lergigan mite/Lergigan forte är inte beroendeframkallande.

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Vad innehåller Lergigan comp?

1 tablett innehåller: Verksamt ämne: Prometazinhydroklorid 10 mg, koffein 50 mg och efedrin 10 mg.

Övriga innehållsämnen: Titandioxid (E 171), glycerol, vaniljarom, magnesiumstearat, vattenfri kolloidal kiseldioxid, kalciumvätefosfatdihydrat, mikrokristallin cellulosa, etylcellulosa, hydroxipropylcellulosa, makrogol, natriumstärkelseglykolat, sorbitanoleat.

Hur verkar Lergigan comp?

Lergigan comp blockerar effekten av histamin, ett ämne som finns i kroppens vävnader och som bland annat utlöser klåda vid allergiska reaktioner. Liksom många histaminblockerande ämnen har Lergigan comp även en lugnande effekt. Efedrin och koffein förstärker effekten av prometazin vid rörelsesjuka och graviditetsillamående.

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Son född 2004; BF 11 juli
  • Anonym

innehåller inte Comp även koffein och efedrin??

• Anonym (Anna)

Jo jag har varit inne och läst men inte förstått skillnaden

Tack Grand Cru för det Då vet jag skillnaden Då får jag lergigan för att vara trött

Svar på tråden Vad är det för skilland på Lergigan och Lergigan comp?