Inlägg från: skrattigtjej |Visa alla inlägg
  • skrattigtjej

bilbarnstol framåtvänd???

nej ush min syster son är 2år snart 2.5år...
    min syrra fick vända honom nu vid 2års åldern, han får knappt plats med bältet från stolen, hans ben är så jätte långa nästan som en 4årings, konstigt nog..
    han sitter inte alls bra bakåtvänd, det enda alternativet är att ha han som han sitter nu, dem har provat andra stolar utan resultat, så dem får fortsätta ha det så..
    men ja tycker det är osökert, men samtidigt det ska ju vara bekvämt för barnet med..
    man kan ju inte tvinga in dem att sitta som i fosterstälning

Emmy
  • skrattigtjej

leilja

nej han följer inte "normala" 2åringars kurver nånstans, inte i psysket och inte i längden, han är väldigt talig och helt blöjfri, så kapabel att säga till om han itne sitter bekvämt är väldigt bra, men alltså det handlar inte om det...

NU är detta extrem fall, då han verkligen inte får plats med bennen i stolen (bilens stol alltså) och sätet går inte att luta mera, för att han ska kunna ha sina ben normalt eller lite böjda, jag menar vem vill ha sina ben upp till magen, mestadels mammas bil han åker i (mormorderns) och hon har en skit liten ford liksom, inte mycket utrymme...

sedan så vist jag anser inte att det är säkert att ha ungarna så framåt så tidigt..
    men samtidigt hur skulle vi vilja ha det om vi var dem, skulle vi vilja sitta med knäna upp till magen och få ont hela tiden man rör sig en ynka centimeter, nu kan han knappt få på sig stolbältet, alltså där vid armarna ner där det bältet mellan bennen går knapt att spänna mera, så det är extremt svårt fall,han växer väldigt fort...
    tillomed hans fötter :-/

Emmy
  • skrattigtjej

anna..

Nej alltså min syster son har själv gråtit sig rörd av att sitta i bilbarnstolen bakåtvänd, då han har såpass långa ben och får inget utrymme alltså, ja överdriver inte..
    han är väldigt kompitent och kapabel att säga sin årsikt, bestämd är han oxså..
    Han vill inte åka i bilen om han ska ha det så ont varenda gång..
    trångt utrymme och jobbigt för honom, då hans ben domar av varenda gång han sitter så bakåt vänd, då han knappt fått utrymme att vifta upp bennen igen, för tillslut så trängs bennen in i sätet och då kan blodet även stopas en stund, det är inte så mysigt för ett litet barn

Emmy
  • skrattigtjej
    AnnaGBG skrev 2008-04-05 20:32:10 följande:
    Ja, då är det ju inte mycket att göra. Men hur lång är han, då? Är det verkligen normalt att han är sååå stor?
    Hans huvud är över kanten av bilbarnstolen, många 2åringar snart 3åring är han, är inte alls så stora som han är, han är smal och lång.
    nej dem på bvc är förbluffade hur snabbt han växer och han är väldigt konstigt intelektuellaare än andra i hans ålder, folk tror utan att övedriva att han är 4-5år, redan när han hade fyllt 2år, hans rena tal och menningar och blöjfria grejen och detta med att han är ganska så lång (vet inte om ja tycker det, då jag är van att se honom så)

men idag såg jag en annan jämnårig pojke ihans ålder, kanske 4-5år och han var nästan lika lång som honom, jag blev lite chockad när min komips sa att hennes 2åriga son inte är kort i sig utan min syster son som är väldigt lång :-s

hehe han växer så de knakar, han blir nog lång, kanske ska satsa på basket
    göra moster rik och mäktig hahaha vad shyst, ja coacha honom han delar med sig hehe tror jag ja
    Flamma skrev 2008-04-05 20:34:05 följande:
    Skrattigtjej: I sånna fall bör han ju nästan vara större än en 4 åring!
    Enligt dem på bvc följer han iaf inte kurvan för barn i hans ålder,
    Han är väldigt lång, hans ben (framåtvänd stol) är nästan mer än halvägs ner till bil golvet, utan att överdriva, då sitter han ändå längst in på stolen..
    säger inte dem nuddar vid bil golvet,men skrämmande när jag såg det idag :-s
    konstigt att han är såpass lång, kan inte vara roligt för grabben heller, att bli tagen för äldre än vad han är (kanske kul i sig) men sen när man blir äldre, om detta fortsätter, hur roligt är det för en tex 5åring bli kallad för 7åring eller liknande, vist kanske roligt i sig, men måste ju kännas en del, om han blir längre än andra, kanske har sina fördelar

men tycker synd om honom,hans skor är nu i 23 eller nåt, normalt enligt mig, men inte många andra, men det är helt totalt normalt tycker jag..
    Emmy
Svar på tråden bilbarnstol framåtvänd???