• Anonym (undrar)

kan man vara gravid trots blödning med klumpar??

Jag fick ett missfall på påskafton, det kom ut ganska stora svarta klumpar och rött färskt blod.. jag antar att detta var ett missfall, mina gravidsymptom har inte riktigt försvunnit efteråt, jag undrar om det är någon som fortsatt vara gravid efter nåt sånt, eller om det är helt omöjligt?!

• Svar på tråden kan man vara gravid trots blödning med klumpar??
  • Majsan81

Antagligen var det nog ett missfall. jag beklagar. Däremot kan som du skriver graviditetsymtomen sitta i ett tag, hormonerna och allt. Om du är osäker så tycker jag du ska ringa gyn och få en tid för ett VUL, kanske inte allt är borta heller och du kan behöva en skrapning.

Önskar er lycka till!

• marna

Det finns ju faktiskt fall där ett missfall konstaterats men graviditeten fortskrider och det visat sig varit tvillingar från början men att den ena dött.
    Jag tycker som ovanstående att kontakta bvc för det kan mycket väl behövas en skrapning efter ett missfall

• Anonym

Japps jag hade så min andra grav o nu min tredje o är fortfarande gravid.

Min andra grav visade sig att vi skulle haft tvillingar men den ena valde att lämna oss i v.13 min ut kom senare en lite frisk flicka.

Min tredje grav som jag är i nu så fick jag jätte blödning med massa rött färskt blod men massa klumpar i v trodde det var mf o sjukhuset oxå så skulle avvakta men symtomen gav sig inte så efter tre veckor så fick jag göra ett vul som visade att jag var gravid i v.12 är idag i v.24

Så visst chansen finns ju till att du fortfarande kan vara gravid

• Majsan81

Ja båda föregående anonym och marna har rätt faktiskt! Det kan ju vara så att det skulle blivit tvillingar, tänkte inte den tanken men har hört kvinnor som varit med om det i och för sig. Ts, kontakta mödravården så får du hjälp!

• Anonym (undrar)

Tack för era svar! jag tror ju iofs att det var ett missfall, men jag ska nog kolla upp det iallafall om inte symptomen ger med sig snart (och om jag inte får min mens snart...)

Svar på tråden kan man vara gravid trots blödning med klumpar??