• turpis

present till familj på neonatalen?

Hej! En kompis till mig fick sin bebis häromdagen, sex veckor för tidigt. Skulle vilja skicka en present till hela familjen, som blir kvar ett par veckor på neonatalen, men vet inte riktigt vad. Någon av er som har erfarenhet av att vara där som har tips på vad som kan vara en bra present? Får man låna alla kläder eller blir man glad för små pytteplagg? Kan vara små grejer som kan bilda ett kit! Tacksam för svar, det står helt still i huvudet.

• Svar på tråden present till familj på neonatalen?
  • helma

Där vi låg fick man låna allt om man ville, men man fick gärna använda sina egna kläder, filtar och sängkläder. Många som valde det... känns ju mer som det är ens eget barn då

En mysig filt eller småttiskläder tror jag uppskattas... Annars är det ju tanken som räknas!

• MGn

Nu har jag ingen lysande idé, men lite mysgodis, typ kex o lite sånt hade jag nog uppskattat, för mest sitter man på rummet tillsammans och dagarna kan bli långa, så lite mys till kvällen och god dricka hade jag uppskattat. Och självklart något minilitet klädelsset så barnet inte blir klädd i allmänna kläder där det står "tillhör landstinget" eller liknande

• Jontesfru
    MGn skrev 2008-04-06 14:37:40 följande:
    Nu har jag ingen lysande idé, men lite mysgodis, typ kex o lite sånt hade jag nog uppskattat, för mest sitter man på rummet tillsammans och dagarna kan bli långa, så lite mys till kvällen och god dricka hade jag uppskattat. Och självklart något minilitet klädelsset så barnet inte blir klädd i allmänna kläder där det står "tillhör landstinget" eller liknande
    Håller med!
  • Jontesfru

Lite hemlagad mat det var vi glada för att få av vänner som hälsade på eller bara skickade med storebror in.

• Helene m Olivia o Sigrid

En bärsjal!! Finns inget bättre för små prematurer (och deras föräldrar!)!

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Bäbis 080805 ♥
  • alabaster

Kolla upp om föräldrarna får mat där annars är nog matpaket väldigt uppskattat.

• turpis

Tack alla för bra tips! En korg var en bra idé, då blir det verkligen mer att "delarna bildar helheten" än att det är EN fantstisk grej. Bra tips med lite gott att äta och dricka, man kan ju köpa lite lyxigare juice och så.

En mysig filt var ett bra tips också! Bebisen sondmatas, betyder det att det är genom magen (eller näsan?). Om det är i magen måste väl typ omlottröja vara bättre än body?

• turpis

Bärsjal är en bra grej, men lite dyrt. Får man inte låna det där, förresten? Matpaket låter också som en bra grej, menar du färdiga portioner som de kan ha i kyl o värma?

• Mirakel händer
    turpis skrev 2008-04-06 14:44:20 följande:
    Tack alla för bra tips! En korg var en bra idé, då blir det verkligen mer att "delarna bildar helheten" än att det är EN fantstisk grej. Bra tips med lite gott att äta och dricka, man kan ju köpa lite lyxigare juice och så.En mysig filt var ett bra tips också! Bebisen sondmatas, betyder det att det är genom magen (eller näsan?). Om det är i magen måste väl typ omlottröja vara bättre än body?
    Det är ju lite olika hur de små sondmatas men en omlotttröja ör ju bättre än en body i såna fall.
Svar på tråden present till familj på neonatalen?