• Rusina

är det fel att berätta för familjen på morsdag?

Vi har en debatt med kompisarna;
    Är det att stjäla rampljuset av sina mammor, mormödrar och farmödrar om man berättar om sin graviditet på morsdag?

På en massa internetsidor (speciellt från USA) om hur man ska berätta glädjenyheterna för närmaste familjen ges julafton, födelsedagar, morsdagar och farsdagar som exempel på perfekta tider att berätta. Men är det inte att överskugga dagens hjälte?

Speciellt om man inte är säker på hur mamman i fråga kommer att reagera.

Hjälp mig att avsluta den oändliga debatten!

• Svar på tråden är det fel att berätta för familjen på morsdag?
  • 1 och 1 är 3

Absolut inte!!! Jag hade helt klart gjort de! Din mamma kommer bli jätte glad över att hon ska bli mormor!

• Rusina

Tack för uppmuntran, fast jag tvivlar på hur morsan tar det! Det skulle passa in så bra på veckorna.. =)

• speciers
    GöteborgsTösen skrev 2008-04-06 18:08:07 följande:
    Många mödrar tycker nog att det är den bästa morsdagspresenten de kan få så absolut inte.
    Tänkte precis detsamma! Jättebra present!
  • fimp

nej. jag berättade på fars dag. gjorde en tårta till pappa o skrev grattis morfar på. det uppskattades!

BF 27 maj 2008
  • Pellerbom

Det kan väl vara kul att berätta vid ett tillfälle när många familjemedlemmar är med! Jag berättade på min fars födelsedag, det var bara positivt!

• Jappen

Som mamma eller mormor skulle man nog vara rätt EGOISTISK om man såg en så fantastisk nyhet som ett sätt att stjäla uppmärksamhet!
    Naturligtvis är det olika för alla men egentligen kan man ju inte få en bättre present!!!!

De som argumenterar emot detta berättar nog egentligen att se inte är beredda att glädjas med sitt eget kött och blod....känns heeeelt sjukt faktiskt!

• Teskedsmamman

Mors dag, julafton osv är det inget som helst fel på tycker jag... däremot så kan väl födelsedag vara lite så där... om det är ett stort kalas så att säga, men är det bara familjen så kan man ju rikta det som en födelsedagspresent...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden är det fel att berätta för familjen på morsdag?